به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر پنجشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گلستان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید باید نهایت تلاش را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: چند شاخصه برای ما مهم است که یکی از آن ها تولید است، و در ۶۶ ردیف از کالاهای اصلی رشد تولید را شاهد هستیم.

صالحی نیا ادامه داد: در فرآوری مواد معدنی، فولاد، مس، سیمان، چینی و بهداشتی، و غیره افزایش داشتیم اما در زمینه آلومنیوم با کاهش تولید روبرو بودیم.

وی بیان کرد: در صنایعی مانند فولا و مس توانستیم با هم افزایی ظرفیت ها، زنجیره تأمین را ایجاد کرده و رشد خوبی را در تولیدات شاهد باشیم.

صالحی نیا همچنین با اشاره به افزایش تولید در پتروشیمی گفت: این افزایش علاوه بر این که نیاز داخل را برطرف می کند، صادر هم می شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۳۱.۹ میلیارد دلار واردات و به همین میزان هم صادرات از کشور اتفاق افتاده و تعادلی در این بخش شکل گرفته است.

وی متذکر شد که در صنایع خوردوسازی به ویژه خودروهای سنگین و تجاری با کاهش تولید روبه رو هستیم و امیدواریم با تمهیدات لازم در تامین قطعات، بتوانیم روند افزایشی تولید خودرو را در کشور شاهد باشیم.

صالحی نیا بیان کرد: به دلیل محدودیت های بین المللی با محدودیت تولید خودرو مخصوصاً در برخی از برندها، روبه رو هستیم و برنامه های مختلفی دنبال می شود تا بتوانند با جایگزین کردن برخی از دستگاه ها و استفاده از تکنولوژی بخشی از این چالش ها برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه واحدهای کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: به ثمر رسیدن این واحدها، تأثیر خود را در زنجیره تأمین نشان خواهد داد.

صالحی نیا با بیان این که ۸۲۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد شهرک های صنعتی گلستان ۲.۵ درصد شهرک های کل کشور و تعداد واحدهای فعال در این شهرک ها هم ۱.۷ درصد واحدهای فعال در کشور است.

وی گفت: طرح های صنعتی در حال انعقاد این استان هم یک درصد کل طرح های در حال انعقاد کشور (۳۷ هزار واحد) است که باید با ایجاد انگیزه شاهد رشد این واحدها در استان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.