رضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست مسئولان شرکت صنایع دریایی ایران( صدرا) در بوشهر افزود: برخی از کالاهای مشمول این طرح حساس و برخی نیز کالاهایی است که ‌کشور به آنها وابستگی دارد که برای رفع وابستگی هم که شده باید برای داخلی سازی آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که یک جوان ایرانی بیکار است همگان برای تحقق این مهم مسئولیت داریم و باید در این زمینه ما تکلیف و راهکار حل مشکلات را بشناسیم.

رحمانی ادامه داد: بسیاری از مشکلات قابل حل است برهمین اساس در برنامه است و در این ارتباط میزهای ساخت داخل به صورت مداوم برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته آینده با ادامه برگزاری میز ساخت داخل  تدبیر خواهد شد تا ۶۰ میلیون دلار از حجم واردات کشور تا پایان سال تبدیل به ساخت داخل شود و این مهم برای سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

رحمانی یادآورشد: این میزان از داخلی سازی در بخش‌های مختلف مخابرات، خودرو، برق و الکترونیک، نفت و گاز است که در این عرصه فعالان بخوبی پای کار آمده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اکنون در راستای اتکا به توان تولید داخلی  بالای یکهزار و ۵۰۰ قلم کد تعرفه وارداتی با اختیار سران قوا ممنوع شده است‌.

رحمانی گفت: در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، واردات کشور را ۲۲.۸ کاهش دادیم که بخش عمده آن کالای مصرفی و واسطه‌ای بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: اینکه در شرکت صدرا بوشهر کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ تن ساخته می‌شود اکنون یک توانمندی مهم در دنیا محسوب می‌شود.

رحمانی ادامه داد: در حوزه کشتی طرح تحول و توسعه صنایع دریایی داریم که این طرح کشتی‌ساز و استفاده کننده کشتی و تامین مالی را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: در این زمینه پیگیری شد و به ساز و کاری رسیدیم که موضوع تامین مالی صنایع دریایی را به چه شکلی برطرف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از سازندگان کشتی کیفیت و قیمت مناسب می‌خواهند که زمان ساخت و خدمات پس از فروش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی افزود: در این راستا برای زمان ساخت کشتی نیازمند کاهش مدت‌زمان کشتی سازی هستیم که لازمه تحقق این مهم الگوگیری از روند سفارش به کشورهای خارجی و سفارش همراه با پیش‌پرداخت به واحدهای سازنده است.

وی در بخش دیکری از صحبت‌های خود یادآورشد: در بنادر کالای زیادی مانده که ۲ دلیل دارد یکی اینکه بخشی از آنها کالای اساسی بوده و به هر دلیلی زیاد وارد شده و بخشی نیز کالاهای ممنوعه بوده حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

رحمانی در ارتباط موارد مورد درخواست شرکت از جمله صدور سند مالکیت جزیره صدرا، ترخیص کالاهای وارداتی این شرکت و همچنین گرفتن سفارش کار جدید قول پیگیری داد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.