جان‌علی قورچایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات پرداختی برای ۵۷ طرح‌ اشتغالزایی درسال جاری است که ۵۶ طرح آن با تسهیلات ۴۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۶۰ نفر در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک طرح دیگر با نیاز تسهیلاتی ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۶ نفر هم در این ایام آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید ویژه طرح‌های اشتغالزایی بیشتر درحوزه کارآفرینی، خوداشتغالی، تکمیل زنجیره تولید، احداث گلخانه در مقیاس کوچک، صنایع چوب، کارگاه‌ تولید پوشاک و دامداری و در مناطق روستایی بوده است.

به گفته وی، تسهیلات پرداختی این صندوق با کارمزد ۴ تا ۶ درصد و با دوره باز پرداخت ۶۰ تا ۸۰ ماه و همچنین دوره تنفس ۶ تا ۱۲ ماه، برحسب نوع شغل ایجاد شده می‌باشد.

رییس صندوق کارآفرینی امید گنبدکاووس همچنین از اختصاص ۶۵ میلیارد ریال اعتبار جدید برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به این صندوق خبر داد و گفت: برای پرداخت این تسهیلات، ۸۷ پرونده تشکیل شده که هم اکنون مراحل اخذ وثیقه از متقاضیان درحال انجام است.

قورچایی بابیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته اخیر بایستی تا پایان امسال به متقاضیان پرداخت شود، افزود: سقف تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید از ۱۰۰ میلیون ریال تا ۴۰ میلیارد ریال است که برحسب نوع طرح متقاضی و پس از بررسی توجیهی آن و نیز اخذ وثیقه‌های مورد نیاز، پرداخت می‌شود.

وی گفت:  صندوق کارآفرینی امید گنبدکاووس، علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی، تسهیلات ضروری و تامین مایحتاج زندگی نیز به مبلغ  پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب ۱۱۸ فقره به متقاضیان در سالجاری پرداخت کرده است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.