ولی‌الله رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مجموع ۳۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت واحدهای سیل‌زده گنبدکاووس هزینه شده که برای هر واحد، تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی پنج درصدی، ۱۵۰ میلیون ریال وام معیشتی و ۳۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در سیل اوایل سالجاری در شهرستان گنبدکاووس، یک هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی نیازمند بازسازی شدند که تاکنون عملیات ساخت ۴۰۰ واحد به اتمام رسیده و بقیه واحدها در حال ساخت است و افزون بر آن، عملیات تعمیر چهار هزار و ۳۱۹ واحد خسارات دیده از سیل امسال نیز پایان یافته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: به غیر از ۴۰۰ واحد مسکن ساخته شده برای جبران خرابی های سیل امسال، ۲۰۰ واحد مسکن روستایی دیگر نیز که از هفته دولت تاکنون با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده، در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

رضایی کلنگ‌زنی طرح هادی روستایی در ۵۴ روستای گنبدکاووس از محل اعتبارات ماده ۱۰ حوادث با صرف ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد مسکن در دهه فجر برشمرد و اظهارداشت‌: در مجموع امسال بنیاد مسکن اجرای طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی و سیل را در ۱۰۷ روستا در حال اجرا دارد.

وی افزود: اجرای طرح هادی شامل جدول‌بندی، زیرسازی و آسفالت در ۶ روستای چکرعطا بهلکه، حاج قلیچ، خیرخواجه سفلی، خیرخواجه علیا، قیزلر و دماغ با ۱۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به هزینه کرد کلی ۴۹۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برای مجموع طرح‌های بنیاد مسکن گنبدکاووس در دهه فجر، خاطرنشان کرد: ۸۶۲ خانوار از مزایای طرح‌های افتتاحی بنیاد مسکن در شهرستان بهره‌مند می شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس ادامه‌ داد: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مجموع ۲۰۰ روستا و نقطه جمعتی در دو بخش مرکزی و داشلی برون دارد که از این تعداد ۱۶۷ روستا دارای کد شناسایی بوده و بیشتر بالای ۲۰ خانوار جمعیت هستند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و ۵۵ درصد جمعیت آن درمناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.