حسین قنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخیره این میزان آب در مخازن و سدهای گنبدکاووس در سال جاری معادل ۳۲ درصد ظرفیت آنها است که نسبت به مدت مشابه سال قبل و به سبب بارش‌های خوب روزهای آغازین امسال، چهار درصد افزایش دارد.

وی به میزان بارش‌ها در سال آبی امسال یعنی از مهر تا پایان دی ماه در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده کل بارش در این شهرستان ۷۵.۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸.۶ درصد و نسبت به دوره دراز مدت نیز ۳۸.۲ درصد کاهش داشته است.

قنبری اضافه کرد: در سال آبی جاری میزان بارش در حوضه آبخیز گرگانرود ۱۶۰.۸ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۳ درصد و در مقایسه با دور دراز مدت هم ۲۵.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، میزان بارش از ابتدای مهر تا پایان دی ماه امسال در حوضه آبخیز اترک نیز ۵۵.۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵.۳ درصد و نسبت به دوره درازمدت ۴۹.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس همچنین گفت که در حال حاضر حجم ذخیره آب در سد بوستان هشت میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب، در سد گلستان ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و در سد دانشمند ۲۰۰ هزار مترمکعب است.

قنبری، حجم ذخیره آب در آب بندان کرند واقع در منطقه شمالی گنبدکاووس را ۳۰۰ هزار مترمکعب و حجم آب در آب‌بندان اینچه برون همین منطقه را هم چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: که حجم آب در تالاب بین‌المللی آلماگل چهار میلیون مترمکعب و در تالاب آلاگل ۴۱ میلیون مترمکعب است.

شهرستان گنبدکاووس با اقلیم خشک و نیمه بیابانی ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.