شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت آیت الله میبدی با قرائت قرآن کریم و مداحان و مرثیه سرایان با اشعار و نوحه‌خوانی، یاد و خاطره این عالم مجاهد را گرامی داشتند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری در این مراسم گفت: آیت الله میبدی مدرس، مفسر و مروج راستین دین اسلام بود که لازم است برای انتقال آموزه های ایشان، نوشته ها و تحریرات باقیمانده از وی به سرمایه مکتوب تبدیل شده و به جویندگان علم و دانش منتقل شود.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی اظهار داشت: ایشان در طول عمر پربرکت خود همواره در مسیر خدمت به اسلام و مردم حرکت کرد و آشنا به زمان و حوادث پیرامونی بود که همین ویژگی، از وی شخصیتی مبارز، بی حاشیه و سلیم النفس ساخته بود.

وی در ادامه به حمله موشکی اخیر سپاه به پایگاه آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: سیلی نواخته شده سپاه به این کشور، مرهمی بر زخم مردم داغ دیده ایران ناشی از سوگ شهادت سردار سلیمانی بود.

آیت‌الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی دوشنبه گذشته در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

پیکر این روحانی برجسته با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و سایر اقشار و گروه‌های مردمی در گرگان تشییع و در امامزاده عبدالله این شهر به خاک سپرده شد.

مرحوم میبدی متولد سال ۱۲۹۹ شمسی در شهرستان میبد از توابع استان یزد بود که ۳۰ سال بعد، پس از پایان تحصیلات و بازگشت از نجف اشرف به دعوت یکی از علمای گرگان در این شهر سکونت یافت و اقامه نماز جماعت در مسجد جامع و فعالیت های تبلیغی در این شهر را بر عهده گرفت.

 وی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

آیت الله میبدی پیش از بیماری و با وجود کهولت سن و مشغله تدریس، ارتباط نزدیکی با اقشار مختلف مردم استان گلستان داشت و همه روزه دیدارهای عمومی در رابطه با مسائل اجتماعی و مذهبی برگزار می‌کرد.

در پی درگذشت آیت الله میبدی مسئولین و مقامات ارشد کشوری و استانی از جمله وزیر اطلاعات، روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله میبدی را تسلیت گفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.