حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی افزود: باید تلاش کنیم این ارتباط را افزایش داده و انگیزه های لازم در جوانان مبتکر ایجاد کنیم تا بتوانند در جامعه خود به‌خوبی نقش آفرینی کنند.

وی به اهمیت فضای مجازی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تولید محتوا در این عرصه بسیار مهم است و باید ائمه جمعه تمام ظرفیت خود را در حمایت از تولید محتوا در این فضا به‌کار بگیرند و در مورد مسائل مهم کشور اثرگذار باشند.

وی به اهمیت ایجاد ارتباط اخلاقی با مدیران ‌شهرستانی اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه باید تلاش کنند تا جلسات اخلاقی با حضور مدیران را برگزار کرده و توصیه های اخلاقی ائمه اطهار (ع) را برای مدیران یادآوری کنند زیرا این دیدارها بسیار با اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، خطاب به ائمه جمعه بیان کرد: تلاش کنید تا نقش پدرانه و اثرگذار خود را در انتخابات حفظ و از ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در این زمینه استفاده کرده و شاخص های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف ائمه جمعه ریاست بر شورای فرهنگ عمومی است و امیدواریم ائمه جمعه ضمن برگزاری مرتب و منظم این جلسات، مطالبات مشترک و عمومی را به‌صورت جمعی مطرح کرده و موضوعاتی نظیر ترکیب جمعیتی، تکثیر نسل و تولید محتوا در فضای مجازی را مصوب کنند.

وی جایگاه تریبون نمازجمعه را بسیار والا عنوان کرد و افزود: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، برگزاری برنامه های منظم تفسیر قرآن، بیان مفاهیم نهج البلاغه،  تقویت جایگاه مساجد از جمله مواردی است که باید در شهرستان ها با مدیریت ائمه جمعه صورت گیرد.

نشست ائمه جمعه آذربایجان غربی به صورت فصلی در این استان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.