حجت الاسلام محمدجواد مروجی طبسی شنبه شب در شانزدهمین نشست مشترک طلایه داران وحدت استان بوشهر در شهر کنگان افزود: علمای اهل سنت و شیعه باید در بیان و عمل، حفظ و تفسیر معارف قرآن، تحکیم اخوت اسلامی، توجه جدی امت اسلامی به سنت نبوی و ایجاد زمینه برای ظهور مصلح کل اهتمام و جامعه را با این مبانی بیشتر آشنا کنند.

وی ایران را مهد وحدت دانست و اضافه کرد: تنها کشور دنیا هستیم که ترسی از آمریکا ندارد و این عزت دشمن را عاجز کرده است و استکبارستیزی ملت ایران نفس دشمنان را به شماره انداخته است.

مروجی طبسی با اشاره به حضور شیعه و سنی و دیگر ادیان در پیاده‌روی اربعین اظهارداشت: عنصر وحدت مهمترین تجلی پیاده‌روی بزرگ اربعین بود که باید در همه جهات حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: شانزدهمین نشست مشترک علمای اهل سنت و شیعه این استان با عنوان طلایه داران وحدت با هدف تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی به عنوان مبنای وحدت و نیز نقش علما در تبیین گام دوم انقلاب در کنگان برگزار شده‌است.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: علما در طول تاریخ و نیز در ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی نقشی اثرگذار و بی‌بدیل داشته اند و امروز نیز وظیفه علما این است که برای تحقق دستورها و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همت گمارند.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران تبعیت از ولایت امام (ره) بود و امروز نیز ادامه عزت ملی و اسلامی در تبعیت از مقام معظم رهبری است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: برادری نیاز بارز جهان اسلام است و توصیه خدا، پیامبر و اهل بیت (ع) و بزرگان اعتصام به حبل‌الله امت که مصداق عینی آن قرآن و عترت است.

حجت الاسلام محسن یمینی افزود: تشکیل جمهوری اسلامی گام اول انقلاب و احیای تمدن اسلام و ظهور مصلح و منجی کل گام دوم انقلاب است که باید برای آن قدم برداشت.

امام جمعه کنگان گفت: وحدت به عنوان ضرورت اول جهان اسلام باید گفتمان غالب در بین امت اسلامی باشد.

حجت الاسلام محمود محمودی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و با تبیین آن بیان کرد: افزایش اخلاق و معنویت وظیفه ذاتی علما است و اگر در این زمینه همت جدی بکار گرفته شود می‌تواند در تحقق گام دوم انقلاب اثرگذار باشد.

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان گفت: همایش علمای فریقین لبیک به دعوت خدای سبحان، پیامبر و بزرگان برای پیشرفت و توسعه وحدت اسلامی است.

شیخ خلیل افرا افزود: پیامبر و اهل بیت ایشان و در دوران معاصر امام (ره) و مقام معظم رهبری طلایه داران وحدت بوده و هستند و همه باید برای حفظ این وحدت که جمهوری اسلامی امروز در دنیا پرچمدار آن است، همت گمارند.

امام جمعه بندر سیراف گفت: وحدت حاکم در کشور بویژه شیعی و سنی در جنوب مثال زدنی و الگویی برای همگان است.

حجت الاسلام محمدصادق عاشوری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: تحقق گام دوم انقلاب کلید موفقیت و صعود به قله‌های عزت و اقتدار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کنگان گفت: علما نقشی اثرگذار در حفظ و تقویت وحدت امت اسلام دارند.

غلامحسین زیبا افزود: حفظ و تحکیم وحدت ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیاز مبرم کشور و جوامع اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.