به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، سید محمد موسوی امروز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران بخش کشاورزی گلستان اظهار داشت: پس از سیل ۱۵۱ هزار پرونده با نیاز تسهیلات ۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال توسط سازمان جهادکشاورزی استان های درگیر این حادثه قهری به بانک ها معرفی شد.

وی افزود: همچنین تاکنون برای ۲۰۰ هزار فقره پرونده، ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت گردید و ارایه کمک بلاعوض و وام به باقی مانده کشاورزان خسارت دیده از سیل در حال پیگیری است.

موسوی ادامه داد: کشاورزان گلستان که در جریان سیل امسال آسیب فراوانی دیدند تاکنون افزون بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، تسهیلات قرض الحسنه و غرامت بیمه دریافت کردند.

طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می گیرد.

پیشتر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرده بود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ بهره بردار کشاورزی گلستان در سیل خسارت دیدند که تا روزهای اواخر آذر ماه افزون بر ۹۲ درصد از پرونده های کمک بلاعوض در استان تسویه شده و پرداخت وام قرض الحسنه به خسارت دیدگان ادامه دارد.

در این نشست، مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران بخش کشاورزی استان با تاکید بر پرداخت سریع تر کمک بلاعوض به کشاورزان باقی مانده، موانع جذب وام و تسریع در اجرای طرح های زیربنایی خسارت دیده را بررسی کردند. 

بارش شدید باران، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد.

 خسارت وارده به بخش کشاورزی شامل بخش های زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

در جریان سیل امسال گلستان ۱۱ تن در شهرهای مختلف استان جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.