وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با استاندار گلستان گفت: ایجاد پوشش صد درصدی اینترنت پرسرعت روستایی از برنامه های این وزارتخانه در راستای کمک به مسیر توسعه استان گلستان است.

محمد جواد آذری جهرمی در این دیدار همچنین گفت که این وزارتخانه پیگیر تسریع در اجرای طرح پایش پارک ملی گلستان با استفاده از فناوری نوین است.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در این دیدار بر اهمیت طرح های حوزه آی سی تی در توسعه این استان تاکید کرد و گفت: تکمیل پوشش اینترنت روستایی کمک شایانی به رشد و توسعه این استان خواهد کرد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برخی محدودیت‌ها در حمل و نقل و ترانزیت کالا پس از وقوع سیل ابتدای سال و اعمال ممنوعیت خروج برخی کالاها برای تنظیم بازار، موجب کاهش ۵۰ درصدی صادرات امسال گلستان شد.

 حسین طلوعیان در جلسه کارگروه توسعه صادرات گلستان اظهار داشت: صادرات این استان در این مدت ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بود.

**

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی (۲ تا هشتم دی ماه)، جمعیت هلال احمر گلستان برای اولین بار آموزش همگانی با محوریت احیای قلبی و ریوی (CPR) را در استان برگزار می کند.

**

فرماندار گرگان گفت: با هدف کاهش ترافیک شهری و لزوم توجه به هزینه و مدت سفر درون شهری، راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس تندرو (BRT) در این شهر ضروری است.

**

فرماندار آق قلا با اشاره به محقق شدن ۷۱ درصد سهم تعهد اشتغال امسال این شهرستان گفت: مجموع سهم تعهد اشتغال امسال آق قلا ۲ هزار و ۱۰۰ شغل است که تاکنون یک هزار و ۴۹۵ شغل ایجاد شد.

امیر شیرتوماج تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال فراگیر آق قلا را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ادارات صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، شهرک های صنعتی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منابع طبیعی و شرکت گاز، ۱۰۰ درصد سهم تعهد اشتغال امسال خود را محقق کردند.

**

اجرای عملیات روکش آسفالت مسیرخواجه نفس - گمیشان به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال آغاز شد.

دستمرد اظهار داشت: در جریان سیل امسال در ۴۸ نقطه از جاده های گمیشان برش ایجاد شد که همه آن ها مرمت شد.

همچنین یک صد بسته اقلام اهدایی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی کشور از جمله یخچال، اجاق گاز فردار و فرش ماشینی بین مردم سیلزده گمیشان توزیع شد.

**

معاون فنی و نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ۲ راهدارخانه و یک اداره شهرستانی این استان به امکانات انتقال تصاویر دوربین های نظارت تصویری راهها مجهز شد.

علی زینلی اظهار داشت: امکانات انتقال تصاویر دوربین های نظارت تصویری راه‌ها در ۲ راهدارخانه خوش ییلاق و جنگل گلستان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرگان فراهم شده تا پس از دریافت تصاویر، اکیپ های مستقر در راهدارخانه ها و ادارات، برنامه ریزی و اقدامات به موقع از جمله برفروبی، نمک پاشی، انسداد و بازگشایی راهها را انجام دهند.

**

رییس اداره شیلات علی آبادکتول گفت: امسال بیش از ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای دومنظوره کشاورزی این شهرستان رهاسازی شد.

رحمت محمدی اظهار داشت: این بچه ماهیان از گونه های مختلف از جمله کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ‌هد بود که پرورش دهندگان و کشاورزان در فصل زراعی و در کنار کشاورزی به پرورش این ماهیان می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.