حجت الاسلام محسن قرائتی روز سه شنبه در همایش دانشجویان و معلمان دانشگاه فرهنگیان گرگان اظهار داشت: دگرگونی و تغییر سیستم آموزش و پرورش کشور به اراده ای قوی برای تغییر ساختاری و حرکت به سمت افزایش مهارت ها در دانش آموزان، دانشگاهیان و طلاب نیاز دارد.

وی افزود : دانش آموختگان مراکز آموزش عالی کشور در رشته های گوناگون آشنایی اندکی با مهارت ها حتی در رشته های تحصیلی خود دارند و در این شرایط ورود آن ها به بازار کار با دشواری همراه است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: شرایط حوزه های علمیه و طلبه های کشور نیز بهتر از دانش آموختگان مراکز دانشگاهی نیست.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: جوانان باید بپذیرند که کار کردن عار نیست و نباید همه بعد از پایان دوران تحصیل و گرفتن مدرک دانشگاهی پشت میز ادارت نشسته و کارمند دولت شوند.

وی گفت: جوانان به سن ازدواج رسیده اند اما به دلیل ناتوانی در پیدا کردن شغل و درآمد از تشکیل زندگی فراری هستند که نتیجه آن بالا رفتن سن ازدواج و دغدغه های اجتماعی ناشی از آن است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به معلمان و فرهنگیان گفت: نسبت به مباحث مطرح شده در کلاس های درس هوشیار تر باشید و از بیان موضوعاتی که سند و درستی آن آشکار نیست خودداری کنید.

وی همچنین گفت که معلمان باید نسبت به شناسایی توانمندی و استعداد دانش آموزان و هدایت آنها در مسیر درست کوشا باشند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.