دکتر علی باقری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: به دلیل گسترده شیوع در همه مناطق استان، روند کاهشی این بیماری محسوس نیست اما کمتر شدن آن بین اطفال قطعی بوده و انتظار داریم با تداوم درمان و اقدامات پیشگیرانه، این روند در همه رده های سنی احساس شود.

وی به همه افرادی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده اند توصیه کرد مراحل درمان را به طور کامل به انجام دهند و از خوددرمانی بپرهیزند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از مردم خواست در برابر تبعات بعدی این بیماری مانند بروز برونشیت و درد گوش هوشیار باشند و در صورت مشاهده علایم آن به پزشک معالج مراجعه کنند.

باقری احتمال شیوع بیشتر آنفلوآنزا در مناطق سیل زده را رد کرد و گفت: پراکنش شیوع این بیماری در همه مناطق استان یکسان است و داده های آماری و علمی، احتمال فراگیری بیشتر آنفلوآنزا در مناطق سیل‌زده را تایید نمی کند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هم پیش از این به ایرنا گفته بود که تاکنون هفت نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در استان جان خود را از دست دادند و بیش از ۹۵۰ نفر با احتمال ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان قرار دارند.

با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، مهد کودک ها و مدارس گلستان از روز شنبه تا نوبت عصر سه‌شنبه همین هفته در تمام مقاطع تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.