سعید مازندرانی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد که با توجه به علل اعلام شده، از ابتدای امسال تا الان فقط ۱۵ هزار فرصت شغلی معادل ۵۰ درصد تعهد پیش بینی شده گلستان در سال ۹۸ ایجاد شده که باید تلاش شود در سه ماه باقی مانده درصدی بیشتری از تعهد اشتغال استان محقق شود.

به گفته وی، وقوع سیل در روزهای آغازین امسال نه تنها روند ایجاد اشتغال در گلستان را مختل کرده بلکه استان‌های دیگر نیز که دچار این واقعه طبیعی شدند، برای ایجاد اشتغال با مشکل مواجه شده‌اند.

مازندرانی اضافه کرد با این حال از ابتدای سال ۹۷ تا الان حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال فقط تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر به چهار هزار و ۷۴۹ طرح با پیش‌بینی ایجاد هفت هزار فرصت شغلی پرداخت شده که دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات درسال گذشته و بقیه از ابتدای امسال تا الان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و برای انجام تعهد اشتغال امسال مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز برای گلستان بویژه شهرستان‌های سیل‌زده استان پیش بینی شد که تا الان ۵۰ درصد آن ابلاغ شده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد که سهم گنبدکاووس از اشتغال روستایی از سال ۹۷ تا الان ۹۶۴ طرح با نیاز تسهیلاتی یک هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال با ایجاد یک هزار و ۶۸۵ فرصت شغلی بوده که تا الان به ۳۲۷ طرح آن با نیاز تسهیلاتی ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۷۷ نفر تسهیلات پرداخت شده‌است.

مازندرانی، ظرفیت‌های گنبدکاووس در سه بخش‌ کشاورزی، صنعت و گردشگری را برای ایجاد اشتغال خوب توصیف کرد و گفت: در این بخش‌ها بایستی با ارائه طرح‌های نوین ، مناسب و دارای توجیه اقتصادی از تسهیلات پیش بینی شده بویژه در بند الف تبصره ۱۸ و صندوق کارآفرینی امید استفاده کرد.

وی همچنین از تصویب مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع ملی برای یکی از طرح‌های صنعتی - کشاورزی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس خبر داد و افزود: درصورت جذب این تسهیلات برای ۱۵۰ نفر از جوانان این بخش محروم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مازندرانی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت طرح‌های نوین و دانش بنیان برای ایجاد تولید و اشتغال پایدار در گلستان و گنبدکاووس، اضافه کرد: احداث گلخانه، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، استارتاپ‌ها، بهداشت و درمان، توسعه ورزشی، شیلات و آبزی‌پروری، بوم‌گردی روستایی و پرورش شترمرغ از جمله طرح‌هایی هستند که می‌توان با دریافت تسهیلات با کارمزد پایین، آنها را راه‌اندازی کرد.

وی همچنین از قطع ارتباط دانشگاه‌های گلستان باحوزه صنعت و کارآفرینی این استان ابراز گله مندی کرد و گفت: باوجود اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از "طرح کارورزی" فارغ التحصیلان دانشگاهی با پرداخت سه ماه حقوق و دو سال حق بیمه حمایت می‌کند اما استقبال از این طرح در گلستان پایین است.

در این جلسه فرماندار ویژه و برخی مدیران گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال ارائه داده و برلزوم تلاش بیشتر برای تحقق تعهد اشتغال حدود پنج هزار نفری این شهرستان درسال جاری که تا الان ۵۳ درصد آن محقق شده، تاکید کردند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.