کمال‌الدین نظرنژاد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تجهیز مدارس به سیستم‌ گرمایشی استاندارد با هدف تامین آرامش و امنیت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این رابطه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

وی افزود:‌ از مجموع ۳۲۰ فضای آموزشی شهرستان، در ۱۹۱ مدرسه از سیستم گرمایشی شوفاژ، ۳۶ مدرسه از بخاری هرمتیک و ۵۸ مدرسه نیز از بخاری گازی که همگی استاندار هستند استفاده می‌شود و دانش آموزان ۳۵ فضای آموزشی روستایی برای گرمایش فقط از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

نظرنژاد افزود: با توجه به وجود مدارس دوشیفته در مجموع ۸۱ هزار دانش‌آموز در ۴۹۱ مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد دانش‌آموزان گنبدکاووس دختر و ۴۸ درصد نیز پسر هستند که در ۴۹۱ مدرسه در تمام مقاطع تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد  ۱۸ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان در ۱۰۱ مدرسه غیردولتی به تحصیل علم مشغول هستند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سطح کشور بوده‌ایم که با توجه به این موضوع باید همزمان فضای آموزشی جدید نیز ایجاد شود تا شاهد تراکم جمعیت در کلاس‌های درس نباشیم.

نظرنژاد افزود: بر اساس این افزایش جمعیت دانش‌آموزی، باید هر سال ۷۰ تا ۷۵ کلاس درس در شهرستان گنبدکاووس ایجاد شود تا شاهد افزایش تراکم جمعیت کلاس‌های درس به بیش از ۴۰ نفر نباشیم که تحقق این مهم نیازمند مشارکت خیران است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان گلستان از نظر گستره جغرافیایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.