ولی‌الله رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح ویژه مسکن روستایی برای تمام ۲۰۰ روستای گنبدکاووس و شهر اینچه برون به دلیل داشتن جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر قابل اجراست و برای هر خانوار متقاضی ۴۰۰ میلیون ریال وام پنج درصد با مدت بازپرداخت ۱۵ ساله  و با ضمانت زنجیره‌ای داده می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن از نظر پرداخت تسهیلات در قالب این طرح مشکلی ندارد و از زمان آغاز اجرای این طرح از سال ۸۴ تا کنون حدود ۱۲ هزار باب خانه در گنبدکاووس ساخته شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس تاکید کرد: بیشتر متقاضیان به دلیل داشتن مشکل ضامن در گرفتن وام مسکن روستایی دچار مشکل شده‌اند و بر این اساس از بانک‌ها تقاضا داریم در صورت امکان همکاری بیشتری داشته باشند.

رضایی پیشگیری از بروز خسارات ناشی از حوادث از جمله سیل و زلزله را از مهمترین دلایل اجرای طرح ویژه مسکن روستایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ خانه از این محل در روستاهای گنبدکاووس ساخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استحکام بناهای ساخته شده، مهندسان ناظر در پنج مرحله از روند احداث منازل بازدید می‌کنند و در کنار آن بنیاد مسکن نیز نظارت عالیه بر عملکرد این مهندسان دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس اضافه کرد: ۳۰ دفتر نقشه‌کشی با حضور مهندسان معماری و عمران در سطح شهر ایجاد شده تا نقشه‌های علمی با استحکام بالا و هزینه کم برای مردم مناطق روستایی طراحی کنند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.