این رقابت ها با حضور حدود ۱۵۰ کاراته‌کا داخلی و خارجی در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان آغاز شده و تا فردا جمعه ۱۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در این رقابت‌ها ۲۸ تیم داخلی و خارجی حضور دارند که ۱۰ تیم از ایران به همراه سه تیم از گلستان به عنوان میزبان با یکدیگر مسابقه می دهند.

 کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و افغانستان هر کدام در قالب سه تیم و روسیه یک تیم به همراه ۲ تیم در قالب اقلیم کردستان عراق در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

رییس هیات کاراته گلستان گفت: رقابت‌های رده سنی نوجوانان و جوانان امروز برگزار و به کار خود پایان خواهد داد و فردا جمعه شاهد برگزاری رقابت‌ها در رده‌های سنی بزرگسالان و پیشکسوتان خواهیم بود که قهرمانان این رده‌های سنی شامگاه جمعه مشخص خواهند شد.

اسماعیل جبله با بیان این که جدیدترین قوانین فدارسیون جهانی کاراته در این رقابت‌ها اعمال خواهد شد، افزود: در این رقابت‌ها ۱۰ داور آسیایی و ۲ جهانی کار قضاوت این پیکارها را بر عهده خواهند داشت و نمایندگانی از کنفدراسیون کاراته آسیا نیز امر قضاوت داوران را نظارت و مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی گفت: داوران ملی حاضر در این پیکارها از استان‌های مازندارن، خراسان شمالی، سمنان، قم، گیلان، تهران، قزوین، مرکزی و سیستان و بلوچستان هستند.

رییس هیات کاراته گلستان اضافه کرد: هم اینک ۲ هزار نفر به صورت سازمان یافته و بیش از ۴ هزار نفر به صورت غیررسمی این ورزش را در استان انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.