حسین مسگرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه عکس با عنوان «قربانیان قاچاق» در بخش نگاه شخصی ششمین همایش 10 روز با عکاسان ایران تحلیل و به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: این همایش که از نیمه آذر به همت انجمن عکاسان ایران در خانه هنرمندان ایران آغاز شده تا یک هفته آینده ادامه دارد.
وی ادامه داد: صادق سوری از سیستان و بلوچستان با مجموعه عکس «قربانیان قاچاق» در بخش نگاه شخصی این همایش حضور یافت و با ارائه این مجموعه در گالری ممیز در نشستی با سایر عکاسان ایران و علاقه ‌مندان به عکاسی در مورد چگونگی زندگی این افراد و تجارب خود در حوزه های مختلف عکاسی به گفت و گو پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه عکس دیگری از سوری با عنوان «قاچاق سوخت» در بخش انجمن صنفی مطبوعات ایران در این همایش ارائه شده است.
مسگرانی افزود: این همایش هر ساله با هدف ایجاد شرایط برای گردهمایی و مبادلات فکری و فرهنگی و ارائه تازه ترین دستاوردهای عکاسی برگزار می شود.
صادق سوری متولد 1364 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سال 82 پس از آشنایی با انجمن سینمای جوان خیلی اتفاقی وارد عرصه سینما و عکاسی شدم و آغاز فعالیتم در حوزه تصویربرداری سینمای مستند و داستانی مربوط به سال 87 بوده است.
وی افزود: از سال 87 به صورت حرفه ای تر وارد عرصه عکاسی مستند اجتماعی شدم و سال 88 نخستین جایزه عکاسی خود را گرفتم و تا سال های 90 و 91 دریافت جوایز با تعداد کمتر ادامه داشت.
وی اظهار داشت: اما در چهار سال اخیر موفق به کسب بالاترین جوایز عکاسی مستند اجتماعی در داخل و خارج از کشور شدم.
وی گفت: سال 2017 به عنوان عکاس تاثیر گذار در جشنواره پرتره آلمان انتخاب شدم و جایزه نخست و 6 هفته سفر تحقیقاتی پژوهشی این جشنواره را از آن خود کردم.
وی از دیگر افتخارات خود به مجموعه عکس «دختران انتظار» اشاره کرد که موفق به دریافت جایزه صلح یونیسف در سال 2015 و بهترین مجموعه عکس در بخش زندگی معاصر در جشنواره پویی جشن تصویر سال آمریکا 2015 شد.
به گزارش ایرنا قرار گرفتن در ردیف 60 مجموعه برتر عکس جوانان زیر 35 سال هانوفر 2016 آلمان، جایزه نخست لنز کالچر 2015، جایزه نخست Rendez Vous Image فرانسه در سال 2017، تقدیر هیات جشنواره فتوژورنالیست روسیه 2017، مدال برنز عکاسان بدون مرز اسپانیا 2017، روبان افتخار مجموعه جشنواره های ایتالیا 2017 و تقدیر هیات داوران جشنواره پولانسکی 2017 از مهمترین موفقیت های این عکاس در عرصه جهانی است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت از جمله استان های هنرمندپرور کشور است.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.