به گزارش ایرنا معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در آیین تجلیل از عباس بستانی اظهار داشت: با تلاش های اساتید هنر خوشنویسی، منطقه سیستان از جایگاه بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.
نصیر احمد ملازهی با اشاره به معرفی رئیس جدید انجمن خوشنویسان زابل گفت: انتظار می رود تا هنرمندان با برگزاری نمایشگاه و جشنواره های ملی و منطقه ای این انجمن را در سطح کشور به خوبی معرفی کنند.
وی افزود: انجمن خوشنویسان زابل فعالیت های خودش را باید به شهرستان های زهک، هیرمند، هامون و نیمروز برای پرورش استعدادهای درخشان گسترش دهد.
رئیس انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: عباس بستانی در طی 10 سال گذشته با تمام گرفتاری ها و کمبودها چراغ انجمن خوشنویسان زابل را با آموزش های پی در پی روشن داشته است.
محمد زینلی از رویکرد خوب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حمایت از هنر خوشنویسی تقدیر کرد و افزود: توانمندی هنرمندان خوشنویسی استان وقتی به نمایش در می آید که بتوانند نمایشگاه برپا و در جشنواره های ملی شرکت کنند.
وی اظهارداشت: برپایی کارگاه های آموزشی، همایش و شرکت در جشنواره های مختلف از جمله اهداف انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان است.
وی از راه اندازی انجمن خوشنویسان در شهرستان زهک خبرداد افزود: انجمن خوشنویسان در شهرستانهای زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، سراوان و کنارک فعال است.
وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان افزون بر15 نفر مدرک خوشنویسی فوق ممتاز و 80 نفر ممتاز دارند بیان کرد: حمایت مسئولان برای پیشرفت هنر خوشنویسی بسیار تاثیر گذار است.
به گزارش ایرنا عباس بستانی در سال 1350 در دهستان کرباسک زابل متولد و بیش از 20 سال است که در انجمن هنر خوشنویسی این شهرستان حضور دارد.
بستانی دارای مدرک خوشنویسی ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران است و تاکنون در جشنواره های مختلف درخشیده است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، نیمروز و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213خبرنگار: حامد غلامی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.