​به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی خانقائی عصر امروز در جلسه شورای اداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در زاهدان از جا به جایی کالا بین ایران و کشورهای پاکستان و افغانستان از طریق مرزهای رسمی میرجاوه و میلک به میزان 2 میلیون و 772 هزار و 763 تن در طول سال گذشته خبر داد.

مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از این میزان 840 هزار و 269 تن کالا از طریق مرز میرجاوه در مبادلات تجاری با کشور پاکستان و یک میلیون و 932 هزار و 494 تن کالا از طریق مرز میلک در مبادلات تجاری با کشور افغانستان جا به جا شده است.

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی حمل و نقل بین‌المللی میان ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان در سال 95 نسبت به سال 94، گفت:  یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر، انعقاد و اجرایی شدن یادداشت تفاهم‌های کمیسیون‌های حمل و نقل جاده‌ای ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان بوده که تاثیر زیادی در رونق تجارت داشته است.

خانقائی افزود: با توجه به اینکه رونق ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی یکی از مهمترین  اهداف مندرج در چشم‌انداز توسعه سیستان و بلوچستان است، توسعه پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک از سال 95 آغاز شده و اقدامات اجرایی توسعه پارکینگ‌ها و ساختمان‌های تجاری و مسافری این پایانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ضرورت احداث پل دوم میلک، جلسات متعددی با طرف افغانستانی برای نهایی شدن یادداشت تفاهم‌نامه احداث این پل برگزار شده و امیدواریم در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 593 هزار و 914 مسافر از  پایانه‌های  مرزی میرجاوه و میلک تردد کرده‌اند که  این میزان تردد نسبت سال 94‌ رشدی 11 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621677
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.