هاشم صیامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان افزود: آخرین مرحله انتخابی ورزشکاران برای اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا در رشته دو و میدانی 26 و 27 خرداد 97 در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می شود.
وی با اشاره به اردوی 15 ماهه آمادگی بهترین ورزشکاران این رشته ورزشی برای مسابقات آسیایی 2018، اظهارداشت: احسان حدادی هم اینک از آمریکا وارد اروپا شده و در سه مرحله لیگ الماس برتر شد.
صیامی اضافه کرد: حسن تفتیان اردوی15 ماهه در فرانسه را با مربیگری آنتونی گای می گذراند و کیوان قنبرزاده به تازگی از اردوی روسیه به آلمان منتقل شده است.
وی بیان کرد: رضا مقدم چهار ماه است که در اردوی بلاروس تمرین می کند، علی خدیور با مربی آمریکایی خود برَد لی در کیش حضور دارد و سپیده توکلی به عنوان بانوی شانس مدال دو و میدانی ایران در تهران زیر نظر مربیان به سر می برد.
وی با اشاره به این که ورزش دو و میدانی در کشور مشکل زیرساخت و تجهیزات سخت افزاری ندارد، گفت: تمرکز پرورش استعدادهای مختلف این رشته ورزشی در کشور با توجه به پراکنش اقلیمی استعدادها به برنامه فدراسیون و تلاش هیاتهای استانی بستگی دارد.
خاطرنشان کرد: ایران با داشتن اقلیم متنوع در این رشته ورزشی قابلیت کشف استعدادهای مختلفی دارد به عنوان نمونه استانهایی مانند اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان شمالی دارای ورزشکاران با فیزیک قدرتی و در استان های خوزستان و هرمزگان ورزشکارانی با استعداد سرعتی و استقامتی وجود دارد.
صیامی بیان کرد: بر همین اساس و به منظور کشف استعدادهای پایه، لیگ پیشتازان ویژه دانش آموزان در 6 منطقه کشور به صورت رفت و برگشت در تابستان امسال برنامه ریزی شده است تا استعدادهای هر منطقه شناسایی و کشف شود.
وی یادآور شد: برترین های لیگ پیشتازان به اردو دعوت می شوند و از میان بهترین ها نفراتی به مسابقات نوجوانان آسیایی در 2019 اعزام می شوند.
دبیر فدراسیون دو و میدانی، با اشاره به این که این رشته ورزشی برای کشف ورزشکار در شاخه های مختلف بیشتر به برگزاری مسابقات نیازمند است تا استعدادیابی، گفت: برگزاری منظم و سالانه مسابقات از سوی آموزش و پرورش می تواند بیشترین کمک به ورزش دو و میدانی کشور در کشف ورزشکار داشته باشد.
دبیر فدراسیون دو و میدانی با بیان این که رشته دو و میدانی طرح نیمه تمام در کشور ندارد، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری هیاتهای فوتبال در استانها، رشته دو و میدانی نیاز سخت افزاری ندارد.
دو و میدانی در کشور حدود سه هزار ورزشکار سازمان یافته در حد حرفه ای و باشگاهی دارد که 2 هزار نفر را آقایان و یکهزار نفر را بانوان ورزشکار تشکیل می دهند، استان سمنان 33 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که بیش از 200 نفر در رشته های دو و میدانی فعالیت دارند، ورزشکاران استان سمنان در رشته دوی صحرانوردی و استقامت مدال‌آور هستند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.