احمد دستمرد روز چهارشنبه هنگام سرکشی از نحوه توزیع اقلام اهدایی به سیل‌زدگان گفت: احداث خانه های تخریب شده این خانوارها با جدیت در دست انجام است و ماه آینده آماده بهره برداری است.

وی گفت: در سیل، ۲ هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی گمیشان دچار آسیب و نیازمند مرمت شد که از این تعداد، یک هزار و ۹۴۰ واحد تعمیر و به مالکان تحویل داده شد و کار تعمیر مابقی واحدها نیز همچنان ادامه دارد.

فرماندار گمیشان افزود: در میان خانه های آسیب دیده، ۸۵۵ واحد به طور کامل تخریب و نیازمند نوسازی بود که از این تعداد ۶۹۶ واحد پی کنی شده و برخی از واحدها نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به درپیش بودن فصل سرما، روند کارها تسریع شده و تلاش می کنیم قبل از سرد شدن هوا همه خانه های در دست ساخت تکمیل و به مالکان واگذار شود.

در ۲۷ و ۲۸ اسفند پارسال حدود ۳۵۳ میلی متر باران در شرق گلستان و شهرهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر را به کام مرگ کشاند.

گمیشان ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سیل امسال خسارت های زیادی به بخش های مختلف این شهرستان وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.