به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این شرکت، شعبان رسولی افزود: آب موجود در پشت ۱۴ سد در حال بهره برداری استان نزدیک به ۵۴ میلیون مترمکعب است.

وی در خصوص نظارت بر ورود و خروج آب از سدهای استان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، رهاسازی و تخلیه آب از این سدها، همچنان ادامه دارد.

رسولی همچنین به پایش مستمر مخازن سدهای استان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در صورت ارایه اطلاعات و داده‌های مناسب و به موقع از سازمان هواشناسی، سطح آمادگی را در زمان بحران بالا ببریم.

طبق گزارش شرکت آب منطقه ای گلستان، در سال آبی گذشته ۷۲۲ میلی‌متر بارش باران در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش یافت.

میانگین بارش سال آبی پارسال گلستان ۴۳۱ میلیمتر بود.

اول مهر شروع سال آبی ایران است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

ظرفیت سدهای استان گلستان حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی زمین در شمال کشور قرار دارد و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ شهر و حدود یکهزار و ۷۵ روستای آن زندگی می کنند که تامین معاش بیشتر مردم آن از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.