به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گلستان، علی نظری گفت: اکنون فرآیند مناقصه قسمت اجرایی آن انجام و پیمانکار طرح تا پایان سال 97 انتخاب و کار اجرا نیز از میانه بهار سال آینده آغاز می شود.
وی با بیان این که شرکت آب منطقه ای گلستان این میزان وام را در قالب 13 مولفه هزینه خواهد کرد، گفت: یکی از مولفه های این تسهیلات تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره سو - زرین گل، احداث مرکز ملی آب و ساختمان توانمند سازی بانوان منطقه و اجرای نیروگاه برقابی است.
به گفته وی ساختمان توانمند سازی بانوان و اجرای نیروگاه برقابی کوچک از مولفه های دیگر اجرای این طرح مهم است که با اجرای نیروگاه برقابی کوچک می توان بخشی از نیاز برق منطقه را با استفاده از پتانسیل آبی موجود در کانال های آبیاری تامین کرد و اجرای این طرح شامل تاسیسات آبیاری تحت فشار و اجرای شبکه های 3 و 4 می باشد.
وی بیان کرد: کانال آبرسان از سد به شبکه و کانال های آبیاری و زهکشی درجه 1 و 2 شبکه آبیاری و زهکشی قره سو و زرین گل قبلا به طور کامل اجرا شده است، با اجرای آن، آب ذخیره شده سد کبودوال با استفاده از تاسیسات آبیاری تحت فشار در مزرعه تحویل کشاورزان منطقه می شود.
وی همچنین احیای زمین های زیردست، کاهش مصرف آب زراعی، افزایش تولید محصول زراعی در واحد سطح، ایجاد فرصت شغلی و توسعه پایدار، بهبود سامانه انتقال آب و ایجاد سازه های مرتبط، ایجاد سیستم تله متری سد و شبکه، اجرای مدیریت یکپارچه منابع آب حوضه آبریز، جلوگیری از خسارت سیلاب و ایجاد تشکل های آب بران را از جمله اهداف اجرا طرح مزبور برشمرد.
به گزارش ایرنا سطح شبکه آبیاری قره سو - زرین گل که در قالب وام بانک توسعه اسلامی اجرایی می شود افزون بر 16 هزار هکتار است و در شمال غربی علی‎آباد کتول قرار دارد.
علی آباد در حدود 40 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان واقع است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.