به گزارش روز شنبه روابط عمومی این شرکت، شعبان رسولی گفت: با توجه به پایان دوره آبیاری سال آبی ۹۸ - ۱۳۹۷ و تخلیه بخشی از آب مخازن سدها برای بازدید از مولفه‌های فنی تاسیسات سد و تجهیزات هیدرومکانیکال و تعمیرات و بازدیدهای دوره ای و آماده شدن شرایط برای آبگیری سال آبی جدید، آب مخازن سدهای در حال بهره برداری گلستان از فردا تخلیه می شود.

وی افزود: رها سازی آب این سدها شامل گلستان، بوستان، وشمگیر، کبودوال، دانشمند و سایر تاسیسات آبی بوده و تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

رسولی از شهروندان خواست در این مدت از نزدیک شدن به مخازن سدها، رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

طبق گزارش اخیر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ذخیره آب پشت سدهای این استان در سال آبی سال قبل ۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۲۶ درصد بود.

علی نظری همچنین به وضعیت بارش های استان سال آبی قبل اشاره کرد و اعلام کرد که در این مدت بارش ۷۲۲ میلی‌متر باران در استان ثبت شد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد بیشتر شد.

میانگین بارش سال آبی پارسال گلستان ۴۳۱ میلی متر بود.

اول مهر شروع سال آبی ایران است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

استان گلستان ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

در گلستان تامین معاش بیشتر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد، به طوری که هر سال ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های این استان به زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم و دانه های روغنی می رود.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی زمین در شمال کشور قرار دارد و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ شهر و حدود یکهزار و ۷۵ روستای آن زندگی می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.