سید مسعود حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع تخم ابریشم میان نوغانداران گلستان توسط شرکت تعاونی نوغانداران در شهریورماه انجام شد و تغذیه کرم ابریشم در پاییز هم به صورت برگ‌چینی بود که با شاخه زنی فصل بهار متفاوت است.

وی بیان کرد: طرح پاییزه پرورش پیله تر ابریشم در گلستان برای نخستین بار در شهرستان مینودشت، کلاله و گالیکش با توزیع ۵۰ جعبه تخم نوغان اجرا شد که بیشترین تقاضا برای پرورش پیله‌تر ابریشم در فصل پاییز از سوی نوغانداران مینودشت بود.

وی اضافه کرد: اکنون پیله تر ابریشم تولید شده در این فصل ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار ریال در بازار به فروش می رسد.

حسینی گفت: با بررسی صورت گرفته، استقبال نوغانداران استان از پرورش پیله تر ابریشم در فصل پاییز بیشتر به دلیل همخوانی داشتن شرایط آب و هوایی این مناطق با دمای مورد نیاز برای پرورش تخم نوغان در مناطق دشت شامل کلاله و گالیکش است.

وی توجه به مراکز خرید پیله تر ابریشم، آغاز پرورش از یکم شهریور ماه و مواجهه نشدن با کاهش دما و توزیع تخم نوغان تفریغ شده را از مهم ترین عوامل استقبال نوغانداران گلستان برای پرورش پاییزه این محصول عنوان کرد.
امسال طرح پرورش پاییزه پیله تر ابریشم  به جز گلستان، در استان های خراسان شمالی، گیلان و مازندران هم اجرا شد.

طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان شمالی در سال زراعی جاری از پرورش ۶ هزار و ۵۲۵ جعبه تخم نوغان در فصل بهار توسط  ۵ هزار و ۴۰۰ پرورش دهنده ۲۳۸ هزار کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد بیشتر شد .

گلستان بعد از گیلان، دومین استان تولید کننده پیله تر ابریشم در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.