رییس ستاد مردمی شهدای روحانی کشور در این مراسم گفت: از مجموع شهدای روحانی کشور ۲ هزار و ۹۴۱ نفر بسیجی، ۳۸۱ روحانی پاسدار، ۲۷ روحانی ارتشی و ۱۶ روحانی از نیروی انتظامی بودند.

 ساعد نیکبخت همچنین اظهار داشت: تاکنون ۱۰ کتاب در مورد زندگی نامه و روایات دلاوری های شهدای روحانی کشور تدوین شده که یک جلد آن به شهدای روحانی استان های گلستان، مازندران و گیلان اختصاص دارد.

معاون راهبردی و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: مطالبه‌گری مردم و حرکت در مسیر مقابله با تبعیض، از جمله اهرم‌های اصلی موفقیت در فسادزدایی است.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی اظهار داشت: برای مقابله با ویژه بینی ها و رانت ها باید مطالبه گری آحاد مردم فراگیر شود که در آن صورت هیچ متخلف و اختلاس گری به خود جرات دست اندازی به بیت امال را نخواهد داد.

وی به فلسفه شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت :با شکل گیری انقلاب تمام افرادی که دنبال حقیقت بودند زیر چتر انقلاب قرار گرفتند و تفاوت دین و مذهب نیز نتوانست مانع جذب این افراد زیر سایه خورشید درخشان جمهوری اسلامی شود.

دبیر بزرگداشت شهدای روحانی گلستان نیز در این مراسم گفت: آمار دقیقی از تعداد رزمندگان روحانی گلستان وجود ندارد اما تاکنون ۱۵۰ رزمنده روحانی در هشت سال دفاع مقدس از گلستان شناسایی شدند.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری اظهار داشت: از مجموع ۷۵ شهید روحانی گلستان، ۶ شهید از علمای اهل سنت هستند.

وی همچنین گفت: هشت کتاب در خصوص شهدای روحانی گلستان تدوین و به چاپ رسیده که تلاش می کنیم با جمع آوری اطلاعات بیشتر، بر این تعداد اضافه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.