سورنا ستاری در جریان سفر یک روزه خود به گلستان از شرکت های دانش بنیان نیاک، پویندگان پزشکی پردیس، کیمیا پژوهان خاور شیمی دیدن خواهد کرد.

همچنین وی در این سفر از محل های پیشنهادی برای ایجاد مراکز نوآوری سلامت و فناوری حوزه بهداشت گلستان، کارخانه نوآوری گرگان و گنبد و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد علی آباد کتول دیدن می کند.

ستاری همچنین عصر امروز در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در گنبد شرکت خواهد کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان امروز سه‌شنبه به ایرنا گفت: امیدواریم با طی شدن مراحل اداری و در اختیار گرفتن زمین، عملات ساخت کارخانه نوآوری گرگان و گنبد آغاز شده و زمینه شکوفا شدن استعداد جوانان استان فراهم گردد.

مهدی غفاری اظهار داشت: رونق شرکت های دانش بنیان و مبنتی بر فناوری تضمین کننده حرکت شتابان گلستان به سمت توسعه پایدار است و می تواند کمبودهای ناشی از نبود فرصت های شغلی را تا حد زیادی برطرف کند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری گلستان در سال ۹۲ راه اندازی شد و در این مدت توفیق خوبی مانند راه اندازی مرکز رشد، ایجاد صندوق پژوهش و شتاب دهنده بخش خصوصی ایجاد و فرصت برای فعالیت علاقمندان در این مرکز مهیا کرد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: گلستان ۱۰۶ شرکت فناور دارد که برخی از آن ها به دلیل کمبودها و مشکلات تعطیل و یا به استان های دیگر منتقل شدند.

وی ادامه داد: برخی از شرکت های فناور گلستان با تولید محصولات مناسب، به فروش فراوان در داخل رسیده و صادرات هم داشته اند که نشان می دهد توجه به این بخش مهم می تواند به شکوفایی بیشتر این گونه شرکت ها، رونق تولید، ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال و در نهایت توسعه گلستان منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.