دکتر فاطمه محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تیم سیار پایگاه انتقال خون گنبدکاووس در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با تیم کامل پزشکی و هشت تخت در خیابان اصلی شهر گالیکش که محل تردد هیات‌های عزاداری است، مستقر می‌شود.

وی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، گفت: سال گذشته هم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تیم سیار پایگاه انتقال خون گنبدکاووس که حوزه فعالیت آن هفت شهرستان واقع در شرق استان گلستان است، در شهر گالیکش مستقر و ۱۶۳ واحد خون از مردم نوعدوست این شهرستان خونگیری کرد.

دکتر محمدی با قدردانی از اهداکنندگان خون، اضافه کرد: اهدای خون مستمر توسط مردم نوعدوست شرق گلستان همواره از نیازهای پایگاه انتقال خون است و این نهاد به همه گروه‌های خونی برای تامین خود مورد نیاز بیماران احتیاج دارد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به اهدای خون در روز تاسوعا و عاشورا می‌بایست حتما هنگام مراجعه کارت ملی یا شناسنامه همراه داشته باشند تا همکاران تیم سیار بتوانند بدون مشکل اقدام به خونگیری نمایند.

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس ادامه داد: خون های اهدایی مردم نوعدوست منطقه شرق گلستان علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی منطقه، به مصرف حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و همچنین بیماران سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

دکتر محمدی یادآور شد: از ابتدای امسال تا الان مردم نوعدوست شرق استان گلستان تعداد ۷۳۲۶ واحد خون اهدا کردند که ۳۰۶ نفر از اهدا کنندگان خانم و بقیه آقا بودند ضمن اینکه بیشترین گروه سنی اهدا کننده خون نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال داشته‌اند.

 به گزارش ایرنا، نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان "گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه" واقع در شرق این استان سکونت دارند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.