به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که روز یکشنبه برگزار شد، فرماندهان و جمع زیادی از پرسنل پایور و وظیفه " ارتش، سپاه پاسداران، ناحیه مقاومت بسیج، انتظامی و مرزبانی به همراه مسوولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در هر یک از یگان های نظامی ذکر شده و نیز برخی مسوولان گنبدکاووس حضور داشتند.

قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، مداحی و سینه‌زنی به یاد شهیدان واقعه کربلا و سخنرانی از بخش‌های مختلف مراسم متمرکز عزاداری نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس در هشتمین روز ماه محرم بود. 

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) به اهمیت و جایگاه دعا و خواندن ادعیه در زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخت و گفت: دعا که نوعی ذکر خداست، انسان را به ذات اقدس الهی نزدیک می‌کند و او را متکی به خدا بار می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: انسان با دعا و نیایش به درگاه الهی که باید با خلوص نیت انجام شود، می تواند به آینده و مسیر زندگی الهی خود جهت دهد و از دشمنان اسلام و قرآن و بدعت‌های آنان برائت جوید.

وی با تفسیر بخش‌هایی از دعای زیارت عاشورا، (از دعاهای منسوب به امام محمد باقر(ع) در بیان واقعه کربلا و لعن کردن قاتلین امام حسین(ع)، فرزندان، اصحاب و یارانش)، اضافه کرد: یکی از فرازهای این دعا درخواست شهادت از خدا است که بدون تردید نیروهای مسلح از زمانی که لباس مقدس سربازی بر تن می‌کنند، این آرزو را دارند که در راه خدا و دین اسلام به درجه رفیع شهادت برسند.

حجت الاسلام ترابی، لعن کردن دشمنان و برائت جستن از آنان را از دیگر فرازهای دعای زیات عاشورا دانست و تصریح کرد: انسان مومن با لعن کردن دشمنان خدا و برائت جستن از آنان که بالاترین دعاها است، بایستی همواره در مسیر الهی حرکت کند و نبایستی به خاطره مسائل و مشکلات مادی و دنیوی، دست پیش دشمنان دراز کرده و از مسیر حق دور شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.