سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز روز یکشنبه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: پلیس استان البرز بر حسب وظیفه به دنبال ایجاد فضایی مناسب توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا بنگرند و از شیوه های غیرمتعارف و توام با خرافه که سبب خدشه دار شدن دین و وجه اجتماعی نظام اسلامیمی شود، خودداری کنند.
 برنامه های اجرایی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حفظ شود و بدعت های نابجا وارد این آیین فرهنگی مذهبی نشود.
استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که ریشه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) ندارند یا انجام برخی کارها که سیمای خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می گذارند بدعت هایی است که ما را از اصل حرکت بزرگ و انقلابی عاشورایی دور می کند.
سردار محمدیان از مسئولان هیات های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته ها در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان، مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.
رعایت شئون اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم یک ضرورت است که عزاداران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
در استان البرز بیش از ۳ هزار هیات مذهبی دارای مجوز فعال هستند.
۲۰۹۸/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.