بهجت تربتی نژاد سه شنبه شب با اشاره به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید؛ اظهار داشت: مدارس فرسوده گرگان در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۰ درصد بود که در پی بهره برداری از طرحهای جدید این رقم به ۲۵ درصد کاهش یافت. 

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ مدرسه گرگان ۷۵ مورد نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، بیان داشت: اکنون هشت مدرسه در دست احداث است و کار بازسازی و نوسازی ۶ مدرسه دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: افزایش هزینه نام نویسی در مدارس غیردولتی و قبولی بالای دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور باعث تمایل روزافزون خانواده ها به نام نویسی فرزندانشان در مدارس دولتی شده ضمن اینکه تقاضا برای تحصیل در مدارس شیفت صبح زیاد است و مجموعه این عوامل نیاز به کلاس های جدید را محسوس تر کرده است.

تربتی نژاد افزود: از مجموع ۹۰ هزار دانش آموز گرگان ۲۶ هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند و برنامه داریم تا از این بخش بیشتر کمک بگیریم تا مشکلات کمتر شود.

به گزارش ایرنا؛ یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان چند روز پیش گفته بود بازسازی مدارس خشتی و گلی در این استان پایان یافته است.

مطابق برخی آمار؛ آموزش و پرورش استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان افزون بر ۳۰۰ هزار دانش آموز در سطح ۱۴ شهرستان دارد که در حدود ۲۶۰۰ مدرسه درس می‌خوانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.