به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان پناه روز چهارشنبه در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اداره کل افزود: آموزش و پرورش نیاز به برداشتن گام هایی محکم تر دارد تا بتوانیم براساس شاخص ها و آمارها در سطح کشور به موقعیت های بهتری دست پیدا کنیم.
وی با ارائه آمارهایی نسبت به وضعیت کنکور استان در مقایسه با میانگین کشور انتقاد کرد و گفت: اگرچه همه پارامترهای مؤثر در این وضعیت در اختیار ما و در داخل سیستم نیستند، اما ضرورت دارد برای ارتقای سطح کنکور استان همه مسئولان تلاش همه جانبه خود را به کار گیرند.
او تکریم ارباب رجوع و ارتقای رتبه کنکور در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و از همه مجموعه آموززش و پرورش خواست در راستای تحقق این 2 هدف مهم تلاش کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزوش و پرورش کرمانشاه نیز در ادامه به اهمیت توسعه متوازن رشته ها و رابطه این مهم با اشتغال پرداخت و با مقایسه وضعیت اطلاعات محض با اطلاعات کابردی، نقش اطلاعات مهارتی و کاربردی را در پیشرفت و آبادانی هر کشوری مهم دانست.
محمدرضا بسامی یادآور شد: اگر بخواهیم توازن نیاز در جامعه ایجاد کنیم، ناگزیر به هدایت درست و متناسب رشته ای هستیم.
وی در ادامه گرایش دانش آموزان به سمت رشته تجربی را امری نگران کننده دانست و خواستار اطلاع رسانی مناسب به خانواده ها و جامعه از طریق رسانه ها در راستای هدایت تحصیلی شد.
استان کرمانشاه با جمعیت 2 میلیون نفری، 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.