مدیر کل دفتر زنان و امور خانواده استانداری گلستان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این سند با هدف شناسایی و ارزیابی وضع موجود زنان و ارائه راهکار کارشناسی برای رفع کاستی ها و تقویت ظرفیت زنان، تدوین شده است.

الهه غیناقی اظهار داشت: تجزیه ‌و تحلیل علل اصلی مسائل و خلاهای ظرفیتی، اولویت‌ بندی مسائل، تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه برای حل مسائل با استفاده از زبان تغییر، برنامه‌ ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده از دیگر اهداف تدوین این سند است.

اظهار داشت: تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده گلستان هم‌ زمان با سایر استان‌ ها در پی عملیاتی کردن سندهای بالادستی به تصویب رسیده است.

وی افزود: بر اساس شاخص های تعیین شده، وضعیت زنان در حوزه سواد، طلاق، تامین اجتماعی، سلامت، ورزش و آسیب های اجتماعی بررسی و با مقایسه میانگین زنان گلستان با میانگین کشور فاصله میان این مسائل استخراج شد.

به گفته غیناقی این سند حاوی پنج فصل کلیات، توصیف وضع موجود زنان و خانواده، تجزیه و تحلیل مسائل زنان، ماتریس نتایج و ماتریس پایش و ارزیابی زنان است.

وی اظهار داشت: مطالعات اولیه طرح نشان می دهد یکی از بزرگترین مشکلات گلستان در حوزه زنان و خانواده موضوع طلاق است و لازم است مردم تبعات این تصمیم مطلع شوند و در نتیجه آگاه سازی جامعه، شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

غیناقی گفت: زوج های جوان به علت آموزش ندیدن مهارت های زندگی پیش از ازدواج با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه می شوند که نیاز است آموزش های پیش از ازدواج و معیارهای انتخاب همسر در دبیرستان ها و دانشگاه ها به صورت اصولی تدریس شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری  همچنین در دیگر برنامه های سفر یک روزه خود به گلستان شاگاه امروز در همایش صبر و گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و  همایش "رد پای آب" که از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) استان برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.