به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود ترابی عصر دوشنبه در همایش مداحان و مسوولان هیات‌های مذهبی شهرستان گنبدکاووس گفت: ماه محرم همچون قرآن که هر روز طلوعی نو دارد، به برکت خون سیدالشهداء، هر سال طلوعی نو دارد و تپش جدیدی در دل انسان‌های آزاده ایجاد می‌کند.

وی افزود: حزن و اندوه بر امام حسین (ع)، غمی اعطایی از جانب خداوند، نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است و به شلوغی و سر و صدای زیاد نیست بلکه به درس‌گیری و به کار بردن سیره آن حضرت و دیگر اهل بیت عصمت و طهارت نبی مکرم اسلام (ص) است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه عاشورا درس‌های تربیتی زیادی دارد، اضافه کرد: تربیت حماسی، ادبیات مقاومت و دفاع مقدس، تربیت پیروزی خون بر شمشیر و تربیت اخلاق و معنویت از مهمترین درس‌ها و تربیت‌های عاشورا است که همه افراد آزاده جهان بویژه شیعیان از آن بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، به نقش تشکل‌های مذهبی و دینی در تبیین ارکان بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: ایجاد امید به آینده و دل کندن از دشمن، تقویت روحیه انقلابی و جهادی در انجام کارهای محوله با واگذاری امور به جوانان و ایجاد اراده عمومی برای مبارزه با مظاهر تمدن غرب و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ایرانی از مهمترین ارکان این بیانیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دیلمی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، این ماه را ظرفیت عظیم فرهنگی برای ترویج سبک زندگی نبوی، علوی و حسینی دانست و  افزود: امروز استکبار جهانی در قالب جنگ نرم به دنبال ترویج سبک زندگی غربی است که هیات‌های مذهبی و مداحان بایستی سیره زندگی اسلامی را برای اقشار مختلف مردم بالاخص نسل جوان تبیین نمایند.

وی همچنین اضافه کرد: در شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۱۷۰ هیات مذهبی و ۱۹۰ مداح ساماندهی شده وجود دارد که امسال در ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)، تعداد ۷۰ مبلغ دینی (آقا) و ۱۵ مبلغه (خانم) به مساجد و حسینیه ها اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دراین همایش یکی از کارشناسان "بنیاد دعبل" زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی گلستان نیز به تشریح فرهنگ مداحی و نقش مداحان در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.