به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در پاسخ به سوال چند تن از خبرنگاران گفت: با اقدام بموقع انتظامی و نیروهای اطلاعاتی و اجرایی و نیز دستگاه قضایی در کشف گندم‌های آلوده و دستورات لازم در این خصوص، هیچ محموله‌ای وارد چرخه غذایی نشده و مردم از این جهت اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیران بالاخص دستگاه قضایی با حساسیت و جدیت، پرونده متخلفان گندم‌های آلوده را پیگیری می کنند، خاطرنشان کرد: همه مدیران و دستگاه قضایی و نیز رسانه‌ها موظف‌یم از حقوق و منافع مردم در برابر عده‌ای فرصت طلب با دقت و حساسیت بالا صیانت کنیم.

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا از مدیر متخلف اداره غله گنبدکاووس شب گذشته در مراسم بزرگداشت جشن برداشت گندم استان گلستان که در این شهرستان برگزار شد، تجلیل شد و آیا این بی‌احترامی به مردم نیست، گفت: این مدیر ظاهرا با قید وثیقه و برای تسریع در روند پیگیری آزاد شده و بنده هم هنگام دیدن او به برگزارکنندگان اعتراض کردم اما آنها گفتند که برنامه از قبل پیش‌بینی شده‌بود.

به گزارش ایرنا، ۳۱ مرداد امسال هادی هاشیمان رییس کل دادگستری گلستان در خبری از از کشف مقدار ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس و دستگیری ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان خبر داده‌بود ضمن اینکه در این ارتباط یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان امروز (شنبه) از حضور دادستان گنبدکاووس و کارشناسان کار جداسازی گندم های آلوده در سیلوی گنبدکاووس خبر داد. 

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان،  هادی هاشمیان با اشاره به نگهداری ۳۱ هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس گفت: علاوه بر انهدام دویست تن گندم آلوده، برای اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقر شده و با حضور کارشناسان کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است افزود: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

هاشمیان گفت: تحقیقات از ۹ نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان با تولید سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن گندم از مهمترین شهرستان های استان و کشور در تولید این محصول استراتژیک است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.