جمال عرف امروز دوشنبه پس از سفر به شهرستان سیل زده آق قلا و دیدار با مردم و روحانیت اهل تسنن گلستان طی گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدفگذاری وزارت کشور در انتخابات برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور، قانونی با کمترین شائبه و حاشیه است.
وی با بیان اینکه مجریان و ناظران باید طوری کارها را دنبال و عملیاتی کنند که بی طرفی رعایت شود، اضافه کرد: در انتخابات امسال در شعب اخذ رای سراسر کشور احراز هویت به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود و این گام در واقع حرکت به سمت انتخابات تمام الکترونیکی است.
رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: با الکترونیکی شدن احراز هویت دیگر هیچکس با شناسنامه جعلی یا متوفی  و سایر موارد نمی تواند رای دهد و این اقدام و حرکت خوبی در جهت جلوگیری از هرگونه تخلف حتی جزیی است.
عرف افزود: در انتخابات گذشته شوراها در ۱۴۰ شعبه انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کردیم و اکنون در حال هماهنگی با شورای نگهبان هستیم تا تمام مراحل انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود و بنا به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان، آنان نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.
وی با بیان این که ۴۳۰ فرمانداری در قالب ۲۰۸ حوزه انتخابیه ساختار اجرایی انتخابات را تشکیل می دهند، تصریح کرد: در ابلاغیه سیاست های کلی انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به عنوان مجری در کنار ناظرین تکلیف داریم تا به تدریج انتخابات تمام الکترونیکی را عملیاتی کنیم.
رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: تا ۱۶ خرداد ماه امسال ۵۰ نفر از استانداران و مدیران ستادی استانداری ها، فرمانداران و معاونان آنها با عنوان اعلام آمادگی حضور در عرصه رقابتی انتخابات استعفاء دادند و در زمان ثبت نام (۱۶ آذر) مشخص خواهد شد که از این تعداد چند نفر با قصد حضور در انتخابات از سمت های خود کناره گیری کرده اند.

عرف همچنین جلسه ای با مسوولان مرتبط با انتخابات در استان گلستان داشت. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.