استاندار گلستان به عنوان نخستین مهمان ایرنا قبل از فرا رسیدن روز خبرنگار، به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمد و سالروز شهادت محمود صارمی را به همکارانش تبریک و تسلیت گفت.

دکتر هادی حق شناس کار خبرنگاری را سخت، حساس و مسوولیتی مهم خواند و گفت که انتظار می رود مدیران استان گلستان تحمل نقد رسانه ها را داشته باشند و از مدیریت ارشد استان از ورود خبرنگاران به مسایل مهم و راهبردی با هدف شناسایی معایب و بیان راهکار به منظور حل مشکلات استقبال می کند.

وی اظهار داشت: رسانه های گلستان می توانند با پرهیز از روزمرگی و رویکرد هدفمند در تصمیم گیری مدیران استان نقش آفرینی کرده و به توسعه منطقه کمک کنند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که رسانه ها می توانند با انجام آن به مدیران در اتخاذ تصمیمات درست کمک کنند، استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی ۸۰ هزار دانشجو و تبیین پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گلستان است.

استاندار گلستان افزود: انتشار بخش های عملیاتی پایان نامه ها در رشته های گوناگون به دلیل تمرکز علمی بر موضوعات و توجه به راهبردی بودن آن ها راه حل مناسبی برای روشنگری مسایل و معرفی راه های گوناگون برطرف کردن مشکلات است که انجام آن توسط رسانه ها علاوه بر کمک به حرکت در مسیر توسعه گلستان به بهبود جایگاه آن ها در جامعه کمک خواهد کرد.

حق شناس ادامه داد: رسانه ها تلاش کنند به جای تعریف بی دلیل از مدیران و یا ورود به حریم خصوصی افراد و نقض حقوق شهروندی مزیت ها و معایب کاری مسوولان را بازگو کرده و برای حل مشکلات اساسی استان به دنبال راه حل باشند به عبارت دیگر نقد آنها ناظر بر عملکرد و برنامه افراد باشد نه اینکه شخصیت حقیقی آنها را هدف قرار دهد.

همچنین فرمانده انتظامی گرگان به همراه روسای کلانتری شهرستان در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان حضور یافت و گفت: روز خبرنگار بهانه ای برای آشنایی بیشتر مدیران با کار رسانه و خبرنگاران به منظور تعامل بیشتر با هدف هم افزایی است.

سرهنگ محمد شیرازی افزود: وظیفه پلیس ایجاد امنیت در جامعه است و مهمتر از آن "احساس امنیت" است که این مهم برعهده رسانه ها و خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود رسانه ها نواقص کار پلیس را طوری بیان کنند که جنبه سازنده و آموزشی داشته و از دیگر سو باعث التهاب در جامعه نشود.

همچنین مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان با حضور در ایرنا مرکز گرگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید صارمی خبرنگار فقید ایرنا گفت: رسانه ها در فرهنگ سازی موضوعات مختلف مانند بهینه سازی و حفظ ایمنی حوزه گاز نقش مهمی دارند.

محمد رحیم رحیمی افزود: انرژی های فسیلی مانند گاز به عنوان یک نعمت الهی باید برای نسل های بعدی ما بماند و در این ارتباط رسانه بعنوان نقش آموزشی و آگاهی بخشی جایگاه و تاثیر مهمی دارد.

مدیر کل شیلات استان گلستان نیز به همراه معاونین خود با حضور در خبرگزاری گرگان گفت: ارتقای سطح خدمات دولت و کمک به ارکان آن جزو وظایف ذاتی و سازمانی همه ماست و در این راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نه تنها خدمات شایسته ای داشته و دارد بلکه در عین حال صدای مردم است و این هنری ظریف است.

سیدجواد قدس علوی تصریح کرد: شایسته است رسانه ها بکوشند تا سرحد ممکن از ارایه اطلاعاتی که می تواند باعث التهاب در جامعه شود دوری کنند و این مهم در شرایط حساس کنونی حائز اهمیت بیشتر است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان نیز با حضور در ایرنا مرکز گرگان و با تبریک روز خبرنگار گفت: ابزار رسانه در تقویت و تعمیم فرهنگ ترافیکی بیش از دیگر بخش ها مهم و اثرگذار است.

سرهنگ مرتضی فخری با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور و دستگاه حاکمیتی به خوبی توانسته مسئولیت و نقش خود را در جامعه ایفا کند.

مدیر عامل آب منطقه ای استان گلستان نیز به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره شرکت و همکارانش در ایرنا گرگان حضور یافت و گفت: رسانه ها در جای جای اجتماع اثربخشی و نقش مهمی دارند که این نقش با حفظ اخلاق حرفه ای زیباتر و اثرگذارتر است.

علی نظری خاطرنشان کرد: جا دارد رسانه ها با درایت و تدبیر و تزریق امید به جامعه در شرایط جنگ نرم و اقتصادی حافظ میهن و مردم باشند.

مدیر کل محیط زیست گلستان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: رسانه ها می توانند ما را در بیان دغدغه هایمان که همانا توسعه استان همراه با رعایت مسائل زیست محیطی است، یاری و همراهی کنند.

محمدرضا کنعانی افزود: توسعه متوازن و همه جانبه باید به همراه رعایت حداقل های زیست محیطی باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه محیط زیست در فرآیند توسعه با کمک رسانه ها امکان پذیر است، اضافه کرد: خبرنگاری کاری سخت و پرمسوولیت و رعایت بی طرفی در این حرفه اصل مهم و اساسی است.

مدیر پارک علم و فناوری گلستان نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی گرگان گفت: رسانه ها در توسعه شرکت های دانش بنیان و گرایش جوانان با مدارک تحصیلی دانشگاهی به سمت شغل های جدید و علمی روز نقش مهم دارند.

دکتر مهدی غفاری افزود: امروزه بسیاری از جوانان با داشتن مدارج علمی بالا بیکارند و چون مهارت ندارند به دنبال استخدام دولتی هستند اما اگر با کسب و کار در شرکت های دانش بنیان آشنا شوند، مشکلشان حل خواهد شد و در این ارتباط جامعه اطلاعاتی و رسانه ای می تواند نقش پل ارتباطی را ایجاد کند.

وی با ابراز ناخرسندی از اینکه بدلایل مختلف پارک علم و فناوری گلستان برای مردم استان ناشناخته است از ایرنا خواست با ارایه اخبار و گزارشهای هدفمند این نقیصه را برطرف کند تا به توسعه مشاغل جدید کمک شود.

رییس بازرسی فرماندهی مرزبانی استان گلستان نیز با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز گرگان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه ها در تقویت فرهنگ مرز و مرزنشینی اثرگذاری مثبت دارند.

سرهنگ دوم حسین لیاقی اضافه کرد: امروز در کنار تلاش مرزبانان؛ آرامش روانی مرزها مدیون اطلاع رسانی بهنگام خبرنگاران است.

وی از آنچه که تعامل سازنده و اثرگذار ایرنا با مرزبانی استان گلستان نامید؛ تشکر کرد. 

حضور سایر مسوولان گلستان در ایرنا گرگان به مناسبت روز خبرنگار در گزارش بعدی منتشر خواهد شد. 

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا به دست گروهک تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان روز خبرنگار نام گرفته است. 

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی ایران در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی تاسیس شده است. 

ایرنا و صدا و سیما دو رسانه ای هستند که در هشت سال دفاع مقدس علیه رژیم بعثی صدام هم شهدای زیادی تقدیم میهن کرده اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.