کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین این مجموعه و اداره کل اجتماعی استانداری، ۶ طرح فرهنگی و هنری با عناوین امداد فرهنگی، بازی و نقاشی دیواری، نمایش با کامیونت سیار، آموزش مهارت کنترل روان کودکان و نوجوانان، هنر درمانی و قصه گویی قرار است در شهرستان های سیل زده گنبدکاووس، گمیشان و آق قلا اجرا شود.

حسین منتظری افزود: قصه گویی در مناطق سیلزده یکی از این طرح ها بود که امروز شاهد افتتاح آن همزمان با مرحله شهرستان جشنواره بین المللی قصه گویی در گنبدکاووس هستیم و این برنامه در گمیشان و آق قلا نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه طرح های فرهنگی و هنری مناطق سیل زده گلستان اواخر شهریور در گنبد و گمیشان برگزار می شود.

مدیر مرکز فرهنگی و هنری شماره دو گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: ۸۰ نفر علاقه مند به قصه گویی این شهرستان از اول تیرماه در جشنواره قصه گویی در مناطق سیل زده و مرحله شهرستانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کردند که بعد از یک ماه اجرا هفته گذشته با نظر داوران ۱۵ نفر از آنان برگزیده شدند.

سمیه محمدی افزود: در مراسم افتتاحیه امروز، ۱۵ قصه گوی برتر شهرستان گنبد به صورت صحنه ای برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان برنامه اجرا کردند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی قصه گویی در سه بخش قصه ۹۰ ثانیه (فیلم)، قصه گویی صحنه ای و بین الملل در حال اجراست، اظهار داشت: مرحله شهرستانی قصه گویی صحنه ای استان گلستان از امروز در گنبد کلید خورد و به ترتیب در شهرستان های دیگر برگزار می شود.

وی بیان کرد: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک و دو گنبد کاووس ۲ هزار نفر عضو فعال دارند که بیش از ۵۰۰ نفر آنان در کلاس های ویژه اوقات فراغت تابستانی شرکت کردند.

وی یادآور شد: گلستان آبان ماه امسال میزبان مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی به عنوان یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی استان خواهد بود.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.