مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: در سالجاری تلاش می‌کنیم تا پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان تهیه و نسبت به انتشار آن اقدام کنیم.
زعفر احدزاده در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی کانون در قالب 400 کلاس در زمینه‌های فرهنگی، علمی، هنری، ادبی و مذهبی در حال اجراست.
وی این برنامه‌ها را منسجم و با محوریت آموزش نسل آینده اعلام و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها استقبال خوبی را از این برنامه‌ها داشتند تا نسل کودک و نوجوان ما تربیت و تعالی درخوری داشته باشند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: در صورت استقبال و درخواست خانواده‌ها ما آمادگی داریم این کلاس‌ها را در طول سالتحصیلی نیز برگزار کنیم تا در سایه این کلاس‌ها در رشته‌های مختلف استعدادهای خوب کودکان و نوجوانان شناسایی و معرفی شوند.

احدزاده با بیان اینکه در سه ماهه امسال 9 نفر از کودکان و نوجوانان کانون موفق شدند در جشنواره‌های جهانی و بین‌المللی خوش بدرخشند، اضافه کرد: در اولین مهرواره داستان‌ کشور اعضای کانون استان موفق شدند رتبه دوم کشوری را با تولید آثار ارزشمند به دست آورند.

وی پارسا خائف را نمونه‌ای از استعدادها و توانمندی کانون و تربیت یافته این مکتب برشمرد و تصریح کرد: قطعا پارسا خائف به مفاخر موسیقی کشور با این سن و سال کم تبدیل شده و در آینده افتخارات بیشتری را از این فرزند برومند اردبیل خواهیم شنید.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل تنوع کلاس‌های تابستانی و استقبال خانواده‌ها و رغبت و انگیزه کودکان را برای حضور در این کلاس‌ها ستودنی توصیف کرد و گفت: براساس نظرخواهی که از والدین انجام می‌شود مفید و سازنده بودن این کلاس‌ها مورد تائید و تاکید است.

احدزاده فعالیت‌های حوزه نشر را نیز یادآور شد و تصریح کرد: از بدو فعالیت کانون در استان تا سال گذشته در مجموع 13 عنوان کتاب منتشر شده بود که ما در سالجاری تلاش می‌کنیم با نظر نهایی شورای کتاب پنج اثر را منتشر کنیم.
وی بیان کرد: مقدمات تولید دو اثر انجام شده و ما منتظر نظر نهایی شورای کتاب هستیم به طوری که در گرامیداشت هفته استان اردبیل از یک اثر رونمایی شده و سایر آثار نیز در طول سال در حوزه کودک و نوجوان منتشر خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اضافه کرد: قرار است در یکی از این آثار زندگینامه چهار نویسنده کودک و نوجوان و مشاهیر استان جمع‌آوری شود تا نسل آینده بیشتر با توان و تجربه آنها آشنا شوند.
احدزاده به انتشار نشریه زیر پلک ماه نیز اشاره و اظهار کرد: در این نشریه سعی می‌شود تا آثار فاخر و قابل ارائه از سوی نویسندگان و مفاخر حوزه کودک و نوجوان در رشته‌های مختلف هنری معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی در مورد کلاس‌های رشته موسیقی برای کودکان نیز بیان کرد: این کلاس‌ها با محوریت موسیقی ایرانی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سازهای این دیار برگزار می‌شود که با هدف آشنایی مربیان با موسیقی کودک و سرود با دعوت از اساتید برجسته کشوری دوره‌هایی را برای آنها برگزار می‌کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اظهار کرد: قطعا خروجی برگزاری این دوره‌ها در تقویت رشته موسیقی و سرود برای کودکان و نوجوانان ثمربخش خواهد بود و امیدواریم به صورت علمی و تخصصی در این زمینه فعالیت‌ها ادامه یابد.
احدزاده کار نوین کانون را اجرای برنامه‌های نمایشی از نمایشنامه‌نویسی تا اجرا در پنج مرحله یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این برنامه آموزشی سعی می‌کنیم به شکل دوره‌های مستمر به توانمندی مربیان بیفزائیم تا فعالیت‌های کانون در این حوزه نیز تقویت شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.