به گزارش ایرنا عبدالرضا دادبود شامگاه شنبه در یکصد و شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علی رغم  کسب مجوزهای استانی طرح ارایه شده در خصوص تله کابین در شورای عالی جنگلها با ایراداتی کلی مواجه شد و مراتب به مشاور شهرداری انعکاس یافت تا مرتفع شود.

وی زمان مشخصی برای آغاز به کار طرح تله کابین در جنگل ناهارخوران گرگان مشخص نکرد.

در همین راستا نایب رییس شورای شهر گرگان اظهار داشت: باوجود گذشت 14 سال از مطرح شدن وعده احداث تله کابین در ناهارخوران گرگان هنوز در عمل هیچ اتفاقی رقم نخورده است.

ابراهیم جرجانی گفت: نباید در اجرای ضوابط منابع طبیعی و جنگل ها سلیقه ای عمل کرد؛ چطور در استان همجوار در قلب جنگل و کوه و در چند شهر مجاور مجوز احداث تله کابین داده می شود ولی برای گرگان سخت گیری های مضاعف صورت می گیرد؟

وی مدعی شد: یکی از دلایل تحقق نیافتن طرح تله کابین گرگان نبود عزم و اراده جدی در بین مدیران استان گلستان است چراکه عملیاتی کردن این پروژه از توان شهرداری و شورای شهر خارج است.

به گزارش ایرنا در جلسه شورای شهر گرگان ارایه لایحه از سوی شهرداری برای تفویض اختیار 700 میلیون تومانی به منظور اجرای پروژه های شهری سبب بروز مجادله بین ریاست و یکی از اعضای شورا شد و رای گیری در رابطه با آن به آینده موکول شد.

همچنین حمیدرضا آًقا ملایی عضو شورا در نطق پیش از دستور خود بر تعیین تکلیف املاک بدون استفاده شهرداری تأکید کرد و گفت: میلیاردها تومان از سرمایه شهروندان در پروژه‌هایی مانند تلویزیون شهری، برج گرگان، فرهنگسرا، مجتمع هیرکان و غیره راکد مانده است که باید هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.

گفتنی است بر اساس برخی منابع جنگل ناهارخوران در جنوب شهر گرگان مرکز استان گلستان با قدمت ۴۰ میلیون سال در زمره جنگل‌های هیرکانی و به عصر ژوراسیک بازمی‌گردد.

ناهارخوران با اقلیم معتدل و نیمه‌مرطوب به سبب قرار گرفتن در ارتفاعات گرگان خنک تر از مرکز شهر بوده و طی سالهای اخیر ساخت و سازهایی در آن انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.