رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات حال حاضر وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل و ایجاد فضایی مملوء از نشاط و ایجاد انگیزه در بین آنها است.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه گنبدکاووس با بیان اینکه شرق گلستان، دارای ظرفیت‌های قابل توجهی‌ است، اظهار کرد: بنده معتقدم که با توجه به جمعیت دانشجویی، روستایی و شهری که در شرق استان سکونت دارند، بسیاری از ظرفیت‌های موجود در این منطقه تاکنون مورد بهره‌برداری و استخراج قرار نگرفته و مهم‌ترین دلیل حضور ما در این اینجا، اتخاذ تصمیمی جهت راه‌اندازی مرکز رشدی فعال با محوریت دانشگاه گنبد در این شهرستان است.

وی ادامه داد: هرچقدر که در حوزه اشتغال کمک و هزینه کنیم، ضروری است و بسیاری از مسائل و چالش‌های موجود برای راه اندازی این مرکز  قابل حل است.

غفاری، بحث‌های مربوط به اختصاص، تملک زمین و... را فرآیندهایی زمان‌بر برشمرد و افزود: با وجود اینکه حداقل سخت‌افزار برای انجام امور و فعالیت فناوران مورد نیاز است، ما در حوزه نرم‌افزاری از جمله تبلیغات و معرفی این مرکز به دانشجویان و... کار خود را آغاز کنیم که پارک نیز از ابتدای امر در کنار دانشگاه گنبد خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به یکی از اصلی‌ترین مطالبات حال حاضر وزارت علوم، خاطرنشان ساخت: همه ما مسئولیتی در راستای اشتغال و توانمندی‌های‌ دانشجویانی که 4 سال از عمرشان را در فضای دانشگاه‌ها سپری کرده‌اند،  بر دوش خود احساس می‌کنیم که این امر هم‌اکنون از مطالبات و دغدغه‌های جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعه پارک علم و فناوری گلستان آمادگی کامل خود را برای حمایت از راه‌اندازی هرچه سریع‌تر یک مرکز رشد فعال در دانشگاه گنبد اعلام می‌دارد و نویدبخش حمایت‌های بسیار قابل توجهی نیز از سوی پارک از هسته‌ها و واحدهای فناور فعال در این مرکز هستیم.

غفاری در ادامه تامین حداقل‌ها و فضای کاری مورد نیاز هسته‌ها را برای راه‌اندازی این مرکز ضروری عنوان کرد و گفت: هسته های پذیرش شده برای انجام فعالیت‌های ابتدایی خود نیاز به دفتر کار جدا و یا فضای کار اشتراکی دارند که می‌توانیم از فضاهای متعلق به دانشگاه گنبد برای اختصاص فضا و به راه انداختن لوکوموتیو فناوری در شرق استان بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: حتی اگر 5 تیم از دل این مرکز رشد موفق شوند، تمامی نگاه‌ها از جای‌ جای استان متوجه مرکز رشد این دانشگاه خواهد شد و در ایجاد فضایی با نشاط در بین دانشجویان موثر خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین ارائه تسهیلات قابل توجه به هسته‌های فعال و موفق را از مهم‌ترین حمایت‌های پارک گلستان برشمرد و گفت: برای مجموعه پارک تعداد و یا کمیت هسته‌های حاضر در این مرکز ملاک نیست، بلکه با توجه به کیفیت هسته‌های پذیرش شده و ارزیابی‌های متوالی آنها می‌توانیم تا سقف چند ده میلیون تومان از هسته‌‎های موفق حمایت کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.