به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، امدادرسانی به سیل زدگان گلستان در مرحله تعمیر و نوسازی منازل قرار دارد و سپاه و بسیج همانند روزهای نخست این حادثه در حال تلاش برای بازگرداندن شرایط به روزهای قبل از این حادثه هستند.
صبح امروز عملیات ساخت خانه های مناطق سیل زده کشور به صورت متمرکز در روستای محروم تازه آباد آق قلا برگزار شد و قرار است سازمان بسیج مستضعفین در مدت 6 ماه 20 هزار خانه را در مناطق روستایی کشور ساخته و تحویل مردم دهد.
گسیل امکانات و تجهیزات در کنار اعزام گروه های جهادی با تخصص های گوناگون به شهر و روستاهای سیل زده، نمونه ای از اقدامات سپاه نینوا گلستان در مسیر رفع آلام سیل زدگان این استان است.
فرمانده سپاه نینوا گلستان در حاشیه آغاز ساخت متمرکز 20 هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده کشور از ساخت و تعمیر 800 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل استان گلستان توسط سپاه خبرداد.
سردار حسین معروفی اظهار داشت: سپاه نینوا گلستان و سپاه پاسداران خراسان جنوبی هر کدام متعهد ساخت و تعمیر خانه های سیل زده استان گلستان شدند.
وی بیان کرد: اولویت ساخت و تعمیر خانه های سیل زده، منازل روستایی با مالکان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی است.
فرمانده سپاه نینوا گلستان به حضور مداوم گروه های جهادی در مناطق سیل زده گلستان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 500 گروه جهادی از ابتدای بروز سیل تاکنون در شهر و روستاهی خسارت دیده استان حضور داشته و خدمات لازم را ارائه کردند.
سردار معروفی ادامه داد: گروه های جهادی مستقربرای خدمت مطلوب تر به سیل زدگان به نیروهای تخصصی مانند بنا، برق کار و لوله کش نیاز دارند تا روند بازسازی این مناطق بهتر و سریع تر باشد.
وی ادامه داد: همانگونه که در روزهای ابتدایی سیل اعلام کردیم، سپاه پاسداران تا پایان بحران سیل و عادی شدن شرایط سیل زدگان در کنار مردم آسیب دیده خواهد ماند.
به گفته مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سیل اخیر، 169 هزار و 377 واحد مسکونی دچار خسارت شدند که از این تعداد 68 هزار و 315 نیازمند نوسازی و مابقی به مرمت و تعمیر احتیاج دارند.
سیل و رانش اخیر همچنین به 17 هزار و 800 واحد مسکونی استان گلستان در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا، گُمیشان، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، رامیان و کردکوی، خسارت زد و 11 نفر را نیز به کام مرگ کشاند.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.