محمدعلی عربگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هنوز الگوی مصرف برق مناطق سه گرمسیری و تعرفه آن رسما ابلاغ نشده اما الگوی آن درسال گذشته مقدار 1000 کیلووات برای هر مشترک در هر ماه بود.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف برق ازسوی مشترکان برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی در تابستان، افزود: 60 درصد مشترکان این مدیریت در گروه پرمصرف قرار دارند که علت اصلی آن گرمای بالا در این شهرستان است.
عربگلو، میانگین مصرف برق توسط حدود 130 هزار مشترک این شهرستان را که 40 درصد روستایی و 60 درصد شهری هستند را در روز 232 مگاوات ذکر کرد و اظهار داشت: این رقم در پیک مصرف ساعت (13 تا 17) به 259 مگاوات می رسد.
وی تصریح کرد: درصورتی که میزان مصرف در پیک روزانه توسط مشترکان رعایت نشود، شهرستان در اولویت خاموشی ها قرار خواهد گرفت.
مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ادامه داد: برای مدیریت مصرف برق رعایت برخی نکات ازسوی مشترکان از جمله شست و شو و سرویس کولرهای گازی قبل از مصرف، تنظیم درجه کولر روی 24 تا 26، بستن در و پنجره ها موقع استفاده از کولر، استفاده متناوب از پنکه و کولر، استفاده از نور طبیعی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف ضروری است.
عربگلو گفت: کولرهای گازی عامل اصلی رشد 3.8 برابری مصرف برق در پیک تابستان هستند که می توان با برخی راهکارهای ساده این میزان مصرف را کاهش داد.
وی همچنین افزود: برای مدیریت مصرف برق درتابستان و کاهش خاموشی های احتمالی، این مدیریت آمادگی امضای تفاهم نامه مدیریت مصرف با ادارات و نهادها، بخش صنعت و کشاورزان را دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان به دلیل گرمای بالای 40 درجه در بیشتر ایام تابستان از چند سال پیش مشمول تعرفه سه گرمسیری شده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.