رضا محمدنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش درجه دمای هوا و نحوه مدیریت مصرف برق در سطح شهر عامل اصلی افزایش میزان مصرف برق در ساعت اوج مصرف است.
وی با بیان اینکه شهروندان و مشترکان برق تنها با کاهش 10 درصدی مصرف و با بهینه و بجا مصرف کردن آن می توانند کمبود برق را کنترل کنند، افزود: پیک مصرف برق در بوکان طی سال گذشته 78 مگاوات بوده و امسال به 87 مگاوات رسیده است.
محمدنیا ادامه داد: کاهش بارندگی ها در سال آبی منتهی به تابستان امسال منجر به کاهش تولید برق در نیروگاه های آبی شده و شبکه برق با محدویت هایی در تامین برق مواجه شده است.
وی به الزامی بودن اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار 'خاموشی برق' در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: مردم با پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج بار یعنی از 12 تا 16 و از 20 تا 23 کارکنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جویی در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
محمدنیا با بیان اینکه هر درجه افزایش دما حدود یکهزار و 500 مگاوات ساعت افزایش مصرف را به دنبال دارد، گفت: در شهرستان بوکان 86 هزار مشترک وجود دارد.
به گزارش ایرنا در روزهای اخیر دمای هوای بوکان بین 37 تا بالای 40 درجه در نوسان بوده است و پیش بینی می شود تا اواخر مرداد ماه تداوم داشته باشد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است.
7510/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.