حسن پاک نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین یک مرکز پشتیبان در گرگان به عنوان نزدیک ترین شهر به آق قلا در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز نسبت به اسکان شهروندان سیل زده اقدام کند.
وی افزود: علاوه بر آن، چند مدرسه آق قلا در حال آماده سازی برای اسکان سیل زدگان است.
سرپرست جمعیت هلال احمر آق قلا گفت: با توجه به وضعیت اضطراری ناشی از فشار آب بر دیواره گرگانرود در آق قلا، تمامی نیروهای هلال احمر این شهر و دیگر نیروهای امداد و نجات شهرهای استان به صورت آماده باش درآمده و خدمات تعریف شده در حیطه وظایف جمعیت را به مردم ارائه می دهند.
در پی بارندگی مجدد و طغیان دوباره رودخانه های منطقه بویژه گرگان رود از 2 روز گذشته، حرکت سیلاب به طرف شهرستان آق قلا سرعت گرفت بطوریکه ارتفاع آب در برخی مناطق از یک متر هم تجاوز کرده است.
در حالیکه مردم آق قلا طی چند روز گذشته و با تخلیه آب از شهر مشغول پاکسازی خانه ها و اماکن از لجن و گل و لای بودند، ورود دوباره سیلاب و ارتفاع یک متری آب، بحرانی جدید بویژه از حیث بهداشت ایجاد کرده است.
مدیر عامل هلال احمر گلستان هم در گفت و گو با ایرنا به خدمات این جمعیت از ابتدای وقوع سیل این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 49 هزار بسته غذایی و بهداشتی از محل کمک های غیرنقدی مردم به ارزش 190 میلیارد ریال در مناطق سیل زده توزیع شد.
محمدعلی هروی اظهار داشت: از اولین لحظات بروز سیل برای تجمیع، تفکیک و بسته بندی کمکهای غیرنقدی مردمی 2 محل در سالن امدادی ورزشی جمعیت هلال احمر گلستان و سالن ورزشی ویلاشهر گرگان در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: کمک های مردمی ارسالی در سه انبار شامل جمعیت هلال احمر استان، ستاد مدیریت بحران آق قلا و گمیشان متمرکز و به خانواده های حادثه دیده تحویل داده شد.
هروی خاطرنشان کرد: مردم نوعدوست می توانند با شماره گیری #112* به صورت مستقیم و سریع ترین روش دسترسی کمک های نقدی خود را برای یاری رساندن به سیل زدگان اهدا کنند.
از اواخر سال 97 و در پی بارندگی های رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دست کم 2.2 میلیارد متر مکعب روان آب در سطح منطقه جاری شد.
بر اثر این سیل شهرستانهای شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجهند.
سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.