به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم افتتاحیه این مسابقات که روز دوشنبه در مجموعه رفاهی خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی گفت: در این مرحله از مسابقات 800 دانش آموز دختر و پسر از 14 شهرستان استان گلستان حضور دارند.
سیدصالح رفعتی افزود: شرکت کنندگان در این مرحله از مسابقات، به صورت گروهی در قالب سرودهای تلفیقی و محلی و یا درقالب تک نوازی، تک خوانی و همنوازی با یکدیگر به رقابت می پردازنند و تیم ها و نفرات برتر فقط دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری مسابقات راه می یابند.
وی با بیان اینکه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی استان گلستان از امروز تا پنجشنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و عصر ادامه می یابد، اضافه کرد: مسابقات امروز ویژه پسران دوره اول متوسطه و فردا ویژه دختران این دوره تحصیلی است که در پایان هر روز، این مرحله بامعرفی گروه ها و نفرات برتر پایان می یابد.
رفعتی گفت: این دوره از مسابقات روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با شرکت دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه در قالب گروهی یا انفرادی برگزار شده و در پایان، گروه ها و نفرات برتر این دوره تحصیلی به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
به گفته وی، زمان و مکان مرحله کشوری این مسابقات که درسال های گذشته بیشتر در تابستان برگزار می شد، هنوز اعلام نشده است.
به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و امور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز درمراسم افتتاح این دوره از مسابقات با قدردانی از مسئولان و مدیران گنبدکاووس برای میزبانی این رخداد فرهنگی - هنری گفت: توجه جدی به فعالیت های فرهنگی (پرورشی) در کنار مسائل آموزشی از نکات مهم سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است.
سیدخلیل حسینی افزود: برای تحقق فعالیت های فرهنگی سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، همراهی سه رکن 'مدرسه، دانش آموزان و خانواده' با یکدیگر ضرروی است که دراین بین مدرسه بایستی به عنوان محور اصلی، دو رکن دیگر را نیز با خود همراه نماید.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری علاوه بر ایجاد نشاط و شادی در دانش آموزان، زمینه ساز بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان هم هست که می بایست توسط همه معلمان آموزشی و مربیان پرورشی شناسایی و برای رشد و تعالی در مسیر صحیح هدایت شود.
حسینی تصریح کرد: شناسایی استعدادها و مهارت های فرهنگی و هنری دانش آموزان و هدایت صحیح آن، زیرساخت مهم برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر حوزه فرهنگی استان در آینده نیز می باشد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.