سیدعلیرضا حسینی روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود سیلاب اخیر به گمیشان و محاصره خانه ها توسط رواناب، موجب تخلیه خانه ها توسط 850 شهروند از حدود 250 خانه و سکونت موقت آن ها در اقامتگاه های اضطراری شد.
وی بیان کرد: پس از فروکش کردن سطح آب و پاکسازی کامل خانه ها از گل و لای و آب، شرایط برای بازگشت مردم به منازل مهیا شد و تاکنون 500 شهروند به سکونت در کمپ های اسکان اضطراری پایان دادند.
معاون فرماندار گمیشان افزود: هنوز حدود 350 نفر دیگر در مراکز اسکان موقت زندگی می‌کنند که امیدواریم با پایان علمیات پاکسازی شهر و خانه ها، شرایط برای بازگشت آن ها به منازل فراهم گردد.
حسینی ادامه داد: سیل اخیر و ورود حجم فراوان سیلاب به گمیشان،موجب آبگرفتگی یک هزار و 700 خانه شهری و روستایی این شهرستان شد که با تلاش نیروهای امدادی تاکنون یک هزار و 200 خانه به طور کامل از آب تخلیه شد.
وی گفت: بسیاری از شهروندان پس از ورود آب به خانه ها، با همراهی گروه های امدادی و مردمی اقدام به تخلیه آب خانه ها کردند تا مجبور به ترک خانه ها نشوند.
معاون فرماندار گمیشان بیان کرد: حدود 15 درصد خانه های شهر گمیش تپه بین 5 تا 20 سانتیمتر آبگرفتگی شده بودند که با استقرار 6 پمپ قوی در محلاتی همچون استقلال جنوبی و عبدیجان آخوند کار تخلیه 1200 منازل به پایان رسیده و تا تا پایان امروز دیگر آب دیگر خانه ها نیز تخلیه خواهد شد.
به گفته وی همزمان با تخلیه آب از منازل، عملیات آهک پاشی و ضدعفونی کردن این سکونتگاه ها توسط پرسنل شهرداری و عوامل مرکز بهداشت در حال انجام است تا جلوی بروز و شیوع هرگونه بیماری گرفته شود
وی تأکید کرد تاکنون هیچ موردی از بیماری های واگیر در شهرستان مشاهده نشده است.
حسینی به وضعیت فعلی سیلاب گمیشان اشاره کرد و گفت: هم اینک هیچ آبی وارد شهر نمی‌شود و عملیات تخلیه آب نیز با شدت با حضور عوامل امدادی و نیروهای مسلح در حال انجام است.
وی ادامه داد: در جاده خواجه نفس - گمیش تپه ارتفاع آب حدود یک متر کاهش داشته وبه کمتر از 10 سانتیمتر رسیده است.
معاون فرماندار گمیشان گفت: در روزهای آینده و با تکمیل طرح های عمرانی در دست اجرا بر روی جاده خواجه نفس به مرکز شهرستان گمیشان، تردد در این مسیر که در حال حاضر با محدودیت مواجه است به صورت دو طرفه امکان پذیر می شود.
علیرضا حسینی ادامه داد همچنین راه دسترسی زمینی پنج روستای مرزی این شهرستان که در چند روز اخیر در محاصره آب قرار داشتند باز و تردد در آن ها برقرار شد.
معاون فرماندار گمیشان گفت که در حال حاضر با همکاری شهرداری و پرسنل بنیاد مسکن تمامی ساختمان های خسارت دیده از سیل به صورت دقیق در حال ارزیابی است تا امکان سکونت و مجوز سکونت به اهالی این منطقه به آنها داده شود
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.