به گزارش ایرنا، سرلشکر محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال جلسه روز گذشته در محضر مقام معظم رهبری ایشان تأکید داشتند که نیروهای مسلح رسیدگی بیشتری به شهرهای سیل زده ایران داشته باشند.
وی افزود: در راستای سخنان رهبری این سفر انجام شد همچنین در روزهای قبل هم همکاران ما در این مناطق حضور داشته اند.
فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: آنچه که مردم باید بدانند این است که در این امتحان الهی باید صبر داشته باشند، رحمت الهی که به صورت گسترده در ایران نازل شده است باید قدرش را بدانیم اما خساراتی همراه داشته است.
سرلشکر جعفری بیان کرد: برخی از خسارت ناشی از کوتاهی های صورت گرفته است که باید باید جبران شود همچنین نباید اجازه دهیم که آن اقداماتی را که می توانیم قبل از وقوع سیل پیشگیری کنیم را پس از آن انجام دهیم.
وی گفت: شهرستان پلدختر در معرض این سیل قرار گرفته و با این همتی که در این استان و سایر استان‌ها برای کمک رسانی وجود دارد باید مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.
وی ادامه داد: اکنون آب فروکش کرده اما زیرساخت‌ها آسیب دیده اند و امیدواریم با سرعت خسارات ترمیم شود و تاکید رهبری بر این بود با اینکه سرعت بیشتری امدادرسانی صورت گیرد.
دوشنبه 12 فروردین سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان کرده، سد مروک دورود سرریز کرد و به صدها هزار نفر از اهالی استان هشدار داده شده که منزل خود را ترک کنند.
برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد، پل های بسیاری نیز در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخت.
3210/7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.