حسین دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: آب در رودخانه های گلستان به دلیل ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و بارندگی پراکنده در منطقه جریان دارد و در حال طی کردن آرام مسیر به سمت دریای خزر است.
وی به وضعیت سدهای گلستان نیز اشاره کرد و گفت: سد بوستان در کلاله، گلستان در گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا بیش از 118 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارند.
وی اضافه کرد: اکنون سر ریز بوستان 11 متر مکعب در ثانیه، گلستان 85 متر معکب در ثانیه و وشمگیر حدود 100 متر مکعب در ثانیه است و در شرایط کنونی تهدیدی برای منطقه ندارند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان به آخرین وضعیت هدایت سیلاب از آق قلا و گمیشان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه نینوای گلستان، ارتش جمهوری اسلامی و شرکت آب منطقه ای گلستان با ایجاد کانال و لایروبی رودخانه ها در حال سرعت بخشدن به تخلیه آب از این مناطق هستند.
بارش شدید باران و در مناطق کوهستانی نشست 1.5 متری برف در روزهای پایانی سال 97، باعث سر ریز شدن سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر و طغیان رودخانه گرگان رود و آبگرفتگی شدید بخشی از شهرها به ویژه گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان و روستاها واقع در مسیر شد.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.