به گزارش خبرنگار ایرنا از گنبدکاووس، بارندگی در این شهر از حدود ساعت 11 صبح دوشنبه به صورت خفیف آغاز شده و به گفته رئیس اداره هواشناسی این شهرستان تا روز چهارشنبه به صورت متناوب ادامه دارد.
منصور فرشاد در گفت و گو با ایرنا گفت: مجموع بارندگی های شهرستان گنبدکاووس تا صبح چهارشنبه بین 10 تا 20 میلی متر و در مناطق بالادست 30 تا 40 میلی متر برآورد می شود.
وی افزود: اوج بارش های منطقه امشب و فردا شب اتفاق می افتد و در دو روز آینده بارندگی در طول روز به طور متناوب خواهد بود.
رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس افزود: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در منطقه فعال است و از بعداز ظهر این روز، ابرناکی هوا و پدیده رو به کاهش می رود.
کارشناسان هواشناسی معتقدند که این مقدار بارش در شرایط عادی هیچگونه خطر سیلابی شدن ندارد ولی با توجه به بارش بسیار سنگین هفته گذشته و روزهای پایانی سال گذشته در گلستان که بیشترین آن در ایستگاه بارانسنجی فارسیان فرنگ شهرستان گالیکش به مقدار 326 میلی متر به ثبت رسیده و اشباع بودن زمین، گفته می شود احتمال جاری شدن سیلاب در منطقه وجود دارد.
بارندگی های سیل آسا در هفته گذشته، منجر به پرآبی رودخانه های شرق گلستان و سرریز سدهای بوستان وگلستان در این منطقه شد که پی آمد آن، وقوع سیل در شهر گنبد و روستاهای حاشیه گرگانرود این شهرستان بود؛ انتقال سیلاب از مسیر گرگانرود به غرب استان به همراه سرریز سد وشمگیر در حوزه شهرستان آق قلا، موجب وقوع سیل عظیم در این شهرستان شد که بسیاری از روستاهای این شهرستان و تقرییا تمامی شهر آق قلا را فراگرفت و در ادامه بخش هایی از شهرستان گمیشان در حاشیه دریای خزر را سیلابی کرد.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.